سرویس: سیاسی کد خبر: 96136 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶

گزارش/

تاکتیک جنگ روانی هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای/ فرار از مسئولیت پاسخگویی با اسطوره‌سازی و تند کردن فضای سیاسی

اسطوره‌سازی از شخصیت سیاسی و تندرو نشان دادن منتقدان؛ تاکتیک جنگ روانی اصلاح طلبان برای فرار از پاسخگویی است.

تاکتیک جنگ روانی هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای/ فرار از مسئولیت پاسخگویی با اسطوره‌سازی و تند کردن فضای سیاسی

به گزارش خاورستان، یکی از تاکتیک های جنگ روانی اسطوره سازی از نیروهای خودی و در عین حال تخریب منتقدان است. این تاکتیک سبب می شود که جایگاه فرد مسئول و شخص مورد انتقاد قرار گرفته آنقدر بالا رود که هیچ کسی یارای انتقاد به وی را نداشته باشد و او در برابر هر انتقاد و اعتراضی مصونیت آهنین بیابد و درواقع رویین تن شود.  

آنچه از ابتدای برجام رخ داده و روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب در برابر این موضوع انجام داده اند این تاکتیک جنگ روانی را به خوبی نشان می دهد. از یک طرف با لفظ «دلواپسان» منتقدان را منکوب می کنند و از سوی دیگر با همتراز قرار دادن شخصیت مورد نظر در کنار بزرگان تاریخ سعی می کنند از آنها اسطوره بسازند.

نگاهی به روزنامه های اصلاح طلب بعد از امضای برجام که «محمد جواد ظریف» را در قامت امیر کبیر و آرش کمان گیر نشان دادند و وی را همتراز مصدق نشاند به خوبی این تاکتیک رسانه ای را نشان می دهد.

حالا هم که مجلس انتقاداتی به ظریف کرده است رسانه های اصلاح طلب با تندکردن فضای سیاسی سعی دارند از اصل ماجرا یعنی پاسخگویی مسئولان از رخدادهایی که در برجام بوجود آمده است و مردم در زندگی شان خصوصا مسائل اقتصادی آنرا به وضوح حس کرده اند، طفره بروند.

روزنامه های اصلاح طلب امروز به طور کاملا هماهنگ این تاکتیک سیاسی را مانند روز بعد از امضای برجام پیاده سازی کردند تا افکارعمومی را از اصل ماجرای پاسخگویی منحرف سازند.

 

 

انتهای پیام/4

دانا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

آخرین مطالب