خاورستان ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی:

فعالیت بیش از 6 هزار خادمیار رضوی در خراسان جنوبی/ کانون مشاوره و مددکاری پازلی از خدمات رضوی است

ابراهیمی گفت: کانون مشاوره و مددکاری پازلی از خدمات رضوی است که باید شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خاورستان، محمدعلی ابراهیمی دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی شب گذشته در اولین جلسه گردهمایی اعضای کانون مشاوره و مددکاری آستان قدس خراسان جنوبی، اظهار کرد: کانون مشاوره و مددکاری پازلی از خدمات رضوی است که باید شناخته شود.

ابراهیمی گفت: قبلا خادمان امام رضا علیه السلام در حرم امام رضا علیه السلام مشخص می‌شدند اما اکنون هرکسی با هر تخصصی و حرفه‌ای به مردم و مجاوران امام رضا علیه السلام خدمت می کنند.

وی گفت: نشر معارف اسلامی و سیره علمی امام رضا علیه السلام با کارهای تخصصی و براساس نیازمندی ها شکل گرفته است و خادم یاران در هر نقطه ای و با هر تخصصی می توانند خدمت کنند.

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در کل کشور 24 هزار نفر خادم‌یار هستند که بیش از شش هزار خادمیار در خراسان‌جنوبی خدمت می کنند. 

ابراهیمی به فعالیت کانون‌های محله محور و مسجد محور و کانون های تخصصی اشاره کرد و گفت: کانون های محله ای خدمت گیر و کانون های تخصصی خدمت دهنده هستند.

وی یادآورشد: همه کانون ها آماده هستند در راستای نیازهای مردم کل جامعه را پوشش دهند و هر کانونی مکمل دیگر کانون ها در ارائه خدمت به مردم هستند.

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: هیچ کس در هیچ امری از مشاوره مستثنی نیست اما متاسفانه افرادی که می خواهند خدمت بگیرند نسبت به اهمیت امر مشاوره اطلاع ندارند از این رو باید مشاوره به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و به عنوان سبک زندگی معرفی شود. 

ابراهیمی با بیان اینکه لازم است مردم با راهکارهای غیابی مشاوره آشنا شوند، افزود: باید این مهم تبیین شود که قرار است مشاوره چه نیازی را برآورده کند. 

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه مردم خیلی مشاوره را قبول ندارند و یا از مشاوره چیزی نمی دانند در حالی که این نیاز اساسی جامعه است. 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی ضمن تاکید بر اینکه باید گرفتن مشاوره به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، افزود: خوشبختانه در اردوی جهادی که توسط کانون مشاوره و مددکاری صورت گرفت مشخص شد خیلی از افراد حتی در روستاها مشکل مشاوره دارند اما خبر ندارند.

وی تصریح کرد: کانون مشاوره و مددکاری باید جامعه را با خود همراه کند و اولویت با جوانان و نیازمندان باشد که لازم است نیاز مشاوره در سایر کانون ها شناسایی و به این کانون معرفی شود.

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی بیان کرد: کانون های عمومی خدمت گیرنده هستند و 45 کانون در این راستا در بیرجند و حاشیه شهر آماده ارائه خدمت هستند و کار آنها حلقه واسطه بین افراد و کانون های تخصصی است.

ابراهیمی مشاوره قبل از دادگاه را نیاز اساسی مردم دانست و افزود: بعد از شناسایی نیاز مشاوره توسط کانون های عمومی باید کانون های تخصصی بین مردم وارد شود.

وی تاکید کرد: هم چنین در جلسات دادگستری و کانون حقوقی آمادگی داریم در بحث های مشاوره ای کمک دهیم تا قبل از ورود به دادگاه مشکلات حل شود. 

دبیر کانون های خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: اگر نرخ طلاق ریشه یابی شود مشخص می شود بسیاری از زوجین به موقع به مشاوره مراجعه نکردند و مشکلاتشان بیشتر شده است و این کارها را از باید به موقع آغاز شود تا خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی تحکیم شوند. 

ابراهیمی بیان کرد: عده ای از اعضای کانون مشاوره و مددکاری در سامانه ثبت نام کردند و به عنوان خادمیار فعالیت می کنند اما  تعدادی از اعضای کانون به عنوان یاور رضوی هنوز به سامانه ورود نکرده اند که با جلساتی که با آنها خواهیم داشت با انتخاب رسته خدمتی به جمع خادمیاران این کانون اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/5/ 11/ 4