حالت تاریک
معاون استاندار هشدار داد؛

احتمال قطع گاز به دنبال برودت هوا

احتمال قطع گاز به دنبال برودت هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احتمال قطع گاز در خراسان به دنبال برودت هوا گفت: تمام دستگاه‌های متولی استان باید به سوخت جایگزین مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار کرد: باید بین شرکت گاز و اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان بیشترین همراهی را داشته باشیم تا قطعی گاز واحدهای تولیدی به کمترین میزان برسد.

وی با تاکید بر تجهیز همه دستگاه‌های دولتی به سوخت جایگزین گفت: با این اقدام باید در زمان بحران در آخرین مرحله قطع گاز صنایع را داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احتمال قطع گاز در خراسان به دنبال برودت هوا تصریح کرد: مسئولان متولی از جمله شرکت گاز درخصوص قطع نکردن گاز صنایع شاخص استان از جمله فولاد و سیمان بیشترین همکاری را داشته باشند که نسبت به دیگر صنایع کشور کمترین میزان قطعی گاز و از طرفی افت تولید را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها برای ورود به سرما و یخبندانِ قابل پیش‌بینی در هفته آینده باید برنامه داشته باشند، سال گذشته با توجه به سرمای شدید و افت فشار گاز، حرکت‌های ضربتی خوبی انجام شد.  

 محمدعلی آخوندی با بیان اینکه تعدادی جلسات استانی تخصصی با مدیریت بحران و شرکت گاز برگزار کردیم و سه جلسه تخصصی داشتیم که به صورت فوری با حضور استاندار برگزار شد، افزود: دستگاه‌های مورد هدف و زیر مجموعه باید امسال هم مقدمات اتصال به سوخت دوم و تامین تجهیزات را در دستور کار داشته باشند.  

 وی افزود: دستگاه‌های دولتی باید سوخت دوم را در دستور کار داشته باشند و تاکید بر اطلاع‌رسانی به موقع قطع گاز گلخانه‌ها، نانوایی‌ها بوده و باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.  

آخوندی ادامه داد: اولویت قطع گاز احتمالی دستگاه‌ها باید پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود، هدف ما این است که حتی صنایع کم‌مصرف استان که سوخت دوم ندارند را قطع نکنیم، حتی قطع سوخت در شرایط نیاز باید به صورت پلکانی باشد.  

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از