حالت تاریک
فرماندار شهرستان بیرجند:

تبلیغات دور‌دوم انتخابات مجلس از‌۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

تبلیغات دور‌دوم انتخابات مجلس از‌۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،علی فاضلی فرد در برنامه پرسمان گفت: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا نشدند و انتخابات بین سید حسن هاشمی وعلی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

 وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای این مرحله در کل حوزه، ۲۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار است.
 

به گفته وی؛ از مجموع شعب پیش بینی شده ، ۱۴۵ شعبه شهری است و ۱۴۳ شعبه نیز در روستا‌ها مستقر می‌شود.

 فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ نفر دست‌اندرکار در دور دوم انتخابات، به فرآیند رأی گیری کمک می‌کنند، اظهار داشت: در هر شعبه ۷ تا ۹ نفر اعضا، ۳ تا ۵ نفر ناظر، ۲ تا ۴ نفر معاون صندوق، یک تا ۳ نفر راننده، یک نماینده فرماندار و یک نماینده بازرس حضور دارند.

 فاضلی فرد با تأکید بر اینکه در این دوره هر کاندیدایی که بیشترین رأی را بیاورد انتخاب می‌شود و شرط درصد وجود ندارد، ادامه داد: تبلیغات این دوره از انتخابات از ساعت ۸ صبح ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.
 

وی متذکر شد: از کاندیدا‌ها و طرفداران آنها می‌خواهیم که در چهارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند.

 فرماندار به ۸۱ نقطه مشخص شده در بیرجند برای تبلیغات رایگان نامزدها اشاره کرد و گفت: اندازه بنر‌های نصب شده در این فضاها نباید از ۱۰۰ در ۷۰ بیشتر باشد.
 

فاضلی فرد با بیان اینکه در این دوره نیز همانند دوره قبل امکان احراز هویت آفلاین و دریافت رأی آفلاین در مناطق صعب العبور روستایی وجود دارد، گفت: از مردم می‌خواهیم با همان شور و نشاط قبلی در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند و دستگاه‌ های اجرایی نیز همانند دوره قبل مشارکت و همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از