حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد؛

قرار‌گرفتن‌خراسان‌جنوبی روی ریل توسعه و پیشرفت

قرار‌گرفتن‌خراسان‌جنوبی روی ریل توسعه و پیشرفت

استاندار خراسان جنوبی گفت: ریل گذاری خوبی در همه حوزه‌های در استان صورت گرفته و استان از حالت رکود و پایان بودن کرکره‌ها خارج شده است و همچنان پرتلاش و بی وقفه به این راه ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،جواد قناعت، امروز در دیدار نوروزی مسئولان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تبریک سال نو و تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع) و بهره گیری از آخرین شب قدر حرکت دمنشانه رژیم صهیونیستی را در حمله به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد.

وی با بیان اینکه سالی که پشت سر گذاشتم سالی همراه با اتفاقات تلخ و شیرین بسیار بود افزود: مهم‌ترین اتفاقات شیرین سال حضور پر صلابت خراسان جنوبی در راهپیمایی ها و اجتماعات مردمی از جمله راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن و حضور مقتدرانه در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: با این که معاندان نظام در داخل و خارج با همه قوا برای به میدان نیامدن مردم در انتخابات ۱۴۰۲ به صحنه آمدند اما مردم ایران بار دیگر همه دشمنان را با حضور پر شورشان سرافکنده کردند.

قناعت با قدردانی از حضور با صلابت و مقتدرانه مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند با وجود سرمای بی‌سابقه قدردانی کرد و ادامه داد: حضور حماسی و انقلابی مردم خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رای سبب شد تا این استان دومین استان کشور از تظر مشارکت باشد و اختلافشان با استان اولی حدود نیم درصد است.

قناعت در مورد تحقق شعار سال ۱۴۰۲ نیز گفته مقام معظم رهبری را مصداق قرار داد و خاطرنشان کرد: حضرت آقا در زمینه ارزیابی تحقق شعار سال فرمودند شاهد انجام گرفتن کارهایی و وقوع پیشرفت هایی در هر دو بخش شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید هستیم.
وی در ادامه به اقدامات زیربنایی انجام شده در خراسان جنوبی طی سال گذشته اشاره کرد و آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی در ۱۵ شهریور سال گذشته با حضور رئیس جمهوری را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تامین اعتبار این کلان پروژه زیرساختی و حیاتی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ قطعه این ابر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی فعال است و س قطعه دیگر هم به زودی فعال می‌شود.

قناعت دیگر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی را ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد که با اجرایی شدن ۶۰ میلیون متر معکب آب به ظرفیت منابع آبی استان افزوده خواهد شد.

وی دیگر پروژه زیرساختی خراسان جنوبی را خط انتقال گاز از دو راهی دشتک - زابل به نهبندان و سربیشه دانست و گفت: فاز اول هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.به گفته مقام عالی دولت در خراسان جنوبی طی دو سال گذشته ۴۶۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان به جرخه تولید بازگشته اند.همچنین در دو سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برق رسانی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسیده و ۶۳ میلیارد تومان آماده بهره برداری و ۹۶۰ میلیارد تومان هم در دست اجراست.

قناعت با اشاره به شروع عملیات اجرایی ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولتی در استان تصریح کرد: ریل گذاری خوبی در همه حوزه‌های در خراسان جنوبی صورت گرفته و استان از حالت رکود و پایان بودن کرکره ها خارج شده است و همچنان پرتلاش و بی وقفه به این راه ادامه می دهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از