مدیرکل میراث فرهنگی و صنایعدستی خراسانجنوبی عنوان کرد؛
نمایشگاه بستر ارائه فرصتهای سرمایهگذاری است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاهها بستر ارائه فرصتهای سرمایهگذاری هستند، گفت: در کنار معرفی جاذبههای گردشگری استان،محصولات استراتژیک معرفی شده است. .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« خاورستان»، هادی شاهوردی در جمع خبرنگاران گفت:، حضور پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته یک فرصت بی نظیر در معرفی و سرمایه گذاری است
وی گفت: از دو ماه گذشته تاکنون برنامهریزیهای اجرای این پاویون انجام شده و تصمیم گرفتیم در این رویداد ظرفیت شهرستانها را معرفی کنیم.
شاهوردی با بیان اینکه بیش از ۱۴ غرفه برای ۱۱ شهرستان استان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: دو بخش خصوصی ذیل مجموعه گردشگری نیز در این رویداد حضور دارند و برای فعالین حوزه مجازی و رسانه فضا در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی ادامه داد: در حاشیه غرفهها، ۱۱ اجرای زنده از رشتههای مزیتدار شهرستانها پایهریزی شده است تا به معرفی هرچه بهتر ظرفیتها کمک کند و بتوان سطح فروش را افزایش داد.
شاهوردی، با بیان اینکه شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه را به سمت ارائه محتوای دیجیتال و نمایش گرافیکی سوق دادهایم، تصریح کرد: هدف اصلی از حضور در این رویداد بینالمللی معرفی خراسان جنوبی به عنوان یکی از استانهای دارای ظرفیت در حوزههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه بینالمللی گردشگری، شاهد حضور ۱۱ کشور هستیم و امکان سفر ۵۰ درصد جمعیت جهان به کشور وجود دارد و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم؛ چراکه خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و ۱۰۳۴ اثر ثبت ملی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاهها بستر ارائه فرصتهای سرمایهگذاری هستند، گفت: در این دوره ما سعی کردهایم در کنار معرفی جاذبههای گردشگری شهرستانهای استان، رشتههای مزیتدار صنایعدستی مربوطه و محصولات استراتژیک آنها را به نمایش بگذاریم.
وی بیان کرد: ما از هرآنچه که میتواند به توسعه حوزه گردشگری استان کمک کند یک پکیج کامل فراهم کردهایم، اما جذب گردشگر و معرفی فراگیر ظرفیتهای استان در بلند مدت اتفاق میافتد که یکی از بهترین بسترهای معرفی ظرفیتها، شرکت در نمایشگاههای ملی و بینالمللی است.
انتهای خبر/