حالت تاریک

۴ مزرعه خورشیدی در خراسان‌جنوبی فعال است

۴ مزرعه خورشیدی در خراسان‌جنوبی فعال است

مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: چهار مزرعه خورشیدی در شهرستان‌های خوسف، سربیشه و بشرویه با مجموع ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا پوزشی امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: اکنون قیمت خرید تضمینی این نوع برق تولیدی توسط وزارت نیرو ۲۲ هزار ریال است، عنوان کرد: ۶۴۳ نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال بوده که ظرفیت تجمعی این نیروگاه‌ها بیش از هشت هزار و ۴۹۷ کیلو وات است.

وی از وجود چهار مزرعه خورشیدی با ۱۸.۵ مگاوات در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد یک مزرعه ۱۰ مگاواتی در شهرستان خوسف، یک مزرعه هفت مگاواتی در سربیشه، یک مزرعه یک مگاواتی در بشرویه و یک مزرعه ۵۰۰ کیلوواتی هم در ارسک بشرویه فعال است.

 مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: ظرفیت تولید برق خراسان جنوبی ۷۳۰ مگاوات است که بیش از ۲۷ مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تامین می‌شود.

درخواست پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به عنوان وثیقه تسهیلات یانکی

مسئول کمیسیون انرژی تحدیدپذیر اتاق بازرگانی بیرجند خواستار پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به عنوان وثیقه تسهیلات براساس نامه بانک مرکزی شد و گفت: تاکنون سه استان اصفهان، یزد و سمنان در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر عملیات را شروع کردند.

سینا سرحدی افزود: درخواست داریم مصوبه هیات وزیران( با موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده‌ ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق) به منظور حمایت از صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر جهت محقق شدن میزان در نظر گرفته شده در برنامه توسعه هفتم توسعه(۱۰ هزار مگاوات) اجرا شود.

وی گفت: درخواست می‌شود استاندار خراسان جنوبی اجرای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه‌های تجدیدپذیر با مقیاس متوسط و با ظرفیت حداکثر سه مگاوات فی‌مابین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت جذب سهم استان برای توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر را پیگیری کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از