حالت تاریک
معاون بازررسی سازمان صمت خراسان جنوبی:

اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا از فردا

اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا از فردا

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح نظارتی شب یلدا از فردا 20 آذرماه به مدت ۱۰ روز و تا 30 آذرماه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ علی سرگلزایی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت بیان عملکرد و اقدامات شاخص حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، عنوان کرد: با توجه به پیش رو بودن شب یلدا و افزایش تقاضا از سوی مردم برای خرید میوه، آجیل و خشکبار و همچنین ضرورت نظارت بر بازار کالاهایی که مورد نیاز مردم است و همچنین مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و انجام نذورات، برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح نظارتی شب یلدا از فردا 20 آذرماه به مدت ۱۰ روز و تا 30 آذرماه اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی و با حضور ۱۵ تیم بازرسی در سطح استان انجام خواهد شد که ۵ تیم در مرکز استان و در دو شیفت صبح و عصر در خدمت مردم خواهند بود.

 سرگلزایی عنوان کرد: چنانچه مردم مورد یا شکایتی در ارتباط با گران فروشی و تخلفات عمدی و سهوی داشتند، میتوانند آن را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند که در صورت تایید، ظرف ۲۴ ساعت حق و حقوق ان ها برگشت داده خواهد شد.

افزایش سهمیه تجارت مرزنشینی برای ساکنان مرزی

الیاس جویبان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست، اظهارکرد: مبادلات تجاری  با چهار روش تجاری در استان امکان پذیر است یک روش استفاده از کارت بازرگانی و از طریق پایانه‌های رسمی کشور است. نمونه دیگر هم استفاده از سهمیه مرز نشینی است که این سهمیه به ازای هر نفر ۳۰۰ دلار در سال و مشمول ۴۸ قلم کالای مجاز است که از صددرصد معافیت حقوق ورودی در حوزه اقلام خوراکی و ۷۰ درصد معافیت در اقلام غیر خوراکی برخوردار است.

وی افزود: پیله وری هم در استان انجام می‌شود که در این خصوص نیز تمامی اقلام مجاز فقط از بازار‌چه های مرزی استان توسط دارندگان کارت پیله وری قابل تجارت است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره رویه خرده فروشی کالا برای تجارت مرزی در بازارچه های  مرزی استان ، گفت: زیر ساخت سامانه‌ای این رویه جدید که به عنوان پایلوت در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی درحال انجام است، از طریق وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت انجام و اقلام مجاز و مورد درخواست استان در کارگروه ماده ۱۲ تعیین شده است.

وی بیان کرد: در این طرح سهمیه‌ای که برای هر خانوار حداکثر ۵ نفره در نظر گرفته شده ۴۰۰ دلار در ماه با معافیت حقوق ورودی می باشد.

جویبان یادآور شد: همچنین برای هر چهار بازارچه مرزی استان، کد گمرکی ویژه خرده فروشی توسط اداره کل گمرکات استان تخصیص داده شده است.

 

 انتهای خبر /8

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از