حالت تاریک
استاندار در دیدار با رئیس فدراسیون تیراندازی:

استعدادهای تیراندازی خراسان‌جنوبی باید شکوفا شود

استعدادهای تیراندازی خراسان‌جنوبی باید شکوفا شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: استعدادهای تیراندازی استان باید با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم شکوفا شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»،جواد قناعت در دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: استعدادهای بسیار خوبی در رشته تیراندازی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد که باید زمینه شکوفایی آنها را با همکاری هم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امکان استفاده ورزشکاران تیرانداز از سالن‌های در اختیار دستگاه‌ها با هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی مهیا شود.

استاندار با بیان اینکه قبل از کرونا دو سالن مدیریت بحران استان در بیرجند در اختیار هیئت تیراندازی خراسان جنوبی بوده، خاطرنشان کرد: درحال حاضر ورزشکاران این رشته تنها از یک سالن مدیریت بحران برای تیراندازی استفاده می کنند، لذا لازم است پیگیری شود تا درصورت امکان ورزشکاران این رشته مانند گذشته بتوانند از هر دو سالن مدیریت بحران استفاده کنند.

قناعت با اشاره به اینکه در سه روستای خراسان‌جنوبی از مدتی پیش سالن‌های تیراندازی با دو خط راه اندازی شده، اظهار کرد: در استان فضای تعاملی خوبی بین استانداری، شهرداری و ورزش و جوانان وجود دارد که از این ظرفیت باید برای توسعه رشته های ورزشی مانند تیراندازی به طور مناسب استفاده شود.

اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی از اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی در دو هزار روستای کشور خبر داد و گفت: تیراندازی رشته ای است که پیامبر اسلام بر فراگیری آن توسط مسلمانان تأکید کرده‌اند و با انجام آن مشکلات روحی و روانی افراد از بین می رود.

وی با اشاره به این نکته که در این رشته ورزشی خانم ها و آقایان از سن هفت تا ۷۰ سال می‌توانند فعالیت کنند، افزود: این رشته دینی در ایجاد روحیه معنوی در ورزشکاران بسیار تأثیر گذار است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی، فردی ارزشی است، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی، استانی مستعد در زمینه رشته تیراندازی است که با فراهم شدن شرایط در آن، امکان شکوفایی استعدادهای مورد نظر فراهم خواهد شد.

 وی ادامه داد: برای ارتقای تیراندازی کشور با حضور در استان ها، امکان همکاری با شهرداری ها و دیگر دستگاه ها فراهم شده و انتظار داریم با حمایت استانداری با توجه به مرزی بودن خراسان جنوبی، این کار در این استان هم عملی شود.

به گفته وی با هدف توسعه این رشته ورزشی در دو هزار روستای کشور و در هر استان در سه روستا، امکانات مورد نیاز مانند تفنگ، سیبل و ... را فراهم می کنیم که تاکنون استقبال خیلی خوبی از اجرای این طرح شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از