حالت تاریک
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

ایجاد حق مطالبه‌گری برای مردم باشرکت درانتخابات

ایجاد حق مطالبه‌گری برای مردم باشرکت درانتخابات

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: شرکت در انتخابات می‌تواند این حق را برای ما ایجاد کند که از فردی که او را انتخاب کرده‌ایم؛ حق مطالبه‌گری و پرسش داشته باشیم.

احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: انتخابات به معنای استقلال یک کشور است، یعنی مردم هر کشور خودشان، سرنوشتشان را تعیین می‌کنند نه بیگانگان که این افتخاری است که نظام جمهوری اسلامی ایران به ما داده است. استقلال یک کشور نیز به معنی قدرت نظام سیاسی آن تعبیر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس دوازدهم طبق راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری، گفت: مشارکت حداکثری در مجموعه‌ای از امنیت فردی و اجتماعی، سلامت برگزاری و رقابت سالم و مثبت‌گرایانه بین کاندید‌ها تعریف می‌شود که تأکید بر این فرآیند می‌تواند پتانسیل حضور حداکثری مردم را چندین برابر کند.

حسینی در خصوص مؤلفه‌های افزایش حضور و مشارکت مردم نیز بیان کرد: تأکید بر مطالبه‌گری به این معنا که شرکت در انتخابات می‌تواند این حق را برای ما ایجاد کند که از فردی که او را انتخاب کرده‌ایم؛ حق مطالبه‌گری و پرسش داشته باشیم که آیا او طبق مسئولیت‌هایش و بر اساس قانون، به وظایفش عمل کرده است یا خیر؟

او افزود: تأکید بر مسئولیت‌پذیری نیز می‌تواند برای حضور نسل جوان در انتخابات مؤثر باشد، به این صورت که هر فردی در درون خود معتقد باشد که در صورتی می‌تواند در جامعه زندگی کند که بخشی از بار اجتماعی را به دوش خودش احساس کند و در حقیقت بی‌تفاوت نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به لزوم حضور جریانات مختلف سیاسی در انتخابات، گفت: به طور کلی چنانچه جامعه را با دامنه‌ای وسیع‌تر در نظر بگیریم، تمامی اقشار و جریانات سیاسی در این دامنه وسیع جای خواهند گرفت و قطعاً دامنه وسیع، برد قوی‌ای را به دنبال خواهد داشت. این مسأله در انتخابات نیز صادق بوده و مجلسی قوی را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: ما کشوری اسلامی هستیم که دارای جهان بینی و‌ایدیولوژی خاص خود است و بر مبنای آن باید منتخبین مردم بر اساس مردم سالاری دینی انتخاب شوند و بر همان اساس عمل کنند.

حسینی با تأکید بر لزوم تبلیغات سالم و به دور از دروغ و فریب کاندیدا نیز اظهارکرد: دروغ می‌تواند یک نظام را از درون متلاشی کند و بی‌تفاوتی اجتماعی و در نتیجه کاهش مشارکت اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است، صداقت کاندیدا‌های محترم از مهم‌ترین ارکان در هر دوره انتخاباتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در خصوص تلاش استکبار جهانی برای مایوس کردن مردم و عدم حضور آن‌ها در انتخابات نیز گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند که ما خواسته یا ناخواسته کشوری وابسته باشیم، چه وابسته به بلوک غرب و چه وابسته به بلوک شرق.

حسینی ادامه داد: آنچه که امروزه مهم است؛ این است که سیاست‌های کلان استکبار جهانی تأکید دارد که ما از روی اجبار و ناچاری سیاسی و اقتصادی، در دامان یکی از این بلوک‌ها گرفتار شویم. بنابراین این مسأله باید مد نظر قرار بگیرد که باید تیمی قوی وارد مجلس شده و در این زمینه موفق عمل نماید.

وی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در جهت رفع شبهات و هجمه‌های دشمن در جهت کاهش مشارکت و عدم حضور مردم نیز گفت: چنانچه بتوانیم استقلال کشور، حق تعیین سرنوشت، مطالبه‌گری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی را برای مردم به صورت ساده و روشن با مثال‌های عینی و به کار‌گیری نیرو‌های متخصص و آگاه به دانش روز؛ بیان کنیم، می‌توان در این زمینه، مشارکت حداکثری مردم را مشاهده کرد.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از