حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

اجرای‌ پست 400 کیلوولت‌ فردوس شتاب بگیرد

اجرای‌ پست 400 کیلوولت‌ فردوس شتاب بگیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به مصوبه سفر رئیس جمهور، اجرای پست 400 کیلوولت فردوس باید شتاب بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار حسین محمودی مدیرعامل برق منطقه ای خراسان، گفت: رئیس جمهور در سفری که اربعین حسینی به استان داشتند، در جمع مردم فردوس و درمیان، دو موضوع مهم احداث پست 400 کیلوولت فردوس و راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان را قول دادند.

وی عنوان‌کرد: وعده راه اندازی کارخانه قد قهستان با همه چالش ها و مشکلاتی که به خاطر 10 سال تعطیلی داشت، بعد از گذشت 3 ماه و 23 روز، محقق شد و کام مردم را شیرین کرد.

استاندار تأکید کرد: برای تحقق وعده دوم و احداث پست 400 کیلوولت که در فردوس داده شده نیز چون مطالبه مردم است، باید کارها شتاب بگیرد.

قناعت با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان فردوس، متذکر شد: اجرای پست 400 کیلوولت در راستای ایجاد زیرساخت ها برای بهره برداری از این ظرفیت های قابل توجه، موثر بوده و بسیار ضروری است.

وی به اقدامات وزارت نیرو در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجرای زیرساخت های توزیع و فوق توزیع برق در استان شاهد تحول معناداری هستیم که جای تقدیر دارد.

به گفته وی؛ زیرساخت برق در بهره برداری از ظرفیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی و گردشگری نقش بسزایی دارد و در توسعه خراسان جنوبی مؤثر است.

 هزار و 300 میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی طی دو سال

مدیرعامل برق منطقه ای خراسان هم به تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح استان پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته هزار و 300 میلیارد تومان پروژه در خراسان جنوبی انجام شده که 5 مورد آن به صورت صددرصدی تمام شده است.

حسین محمودی ادامه داد: پست شهرک صنعتی دیهوک، توسعه پست 400 کیلوولت گلشن طبس، پست 400 کیلوولت نهبندان، پست 132 کیلوولت خوسف، پست 132 کیلوولت شهرک صنعتی طبس و ... از جمله پروژه های برق منطقه ای در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اقلیم استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی سه نیروگاه خورشیدی در شهرستان های خوسف، طبس و نهبندان به ظرفیت 160 مگاوات و با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.

به گفته وی؛ موضوع احداث پست 400 کیلوولت فردوس هم از برنامه های اولویت دار برق منطقه ای است و در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از