حالت تاریک

جریمه یک‌میلیارد و ۷۵۵ میلیون‌ریالی قاچاق سوخت

جریمه یک‌میلیارد و ۷۵۵ میلیون‌ریالی قاچاق سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متهم به قاچاق سوخت در این استان پس از رسیدگی قانونی و احراز تخلف به پرداخت یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان،علی محدثی‌نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران پاسگاه بخش نیمبلوک شهرستان قاینات حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه خودرو کامیونت، مقدار یک هزار و ۸۰۰ لیتر گازوییل قاچاق که در گالن و بشکه‌های ۲۰ و ۲۰۰ لیتری در جعبه بغل و عقب بار خودرو بود را کشف و ضبط کردند و گزارش آن به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری فرآورده‌های نفتی خلاف ضوابط و تخلف است لذا شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف براساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، متهم را به استناد تبصره چهار الحاقی بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پس از ابلاغ رای و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و کل جریمه وصول شد.

وی تصریح کرد: به موجب مقررات قانونی هر شخص که مرتکب تخلف خرید، فروش یا نگهداری کالاهایی مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی شود که موضوع قاچاق قرار می‌گیرد علاوه بر ضبط کالا به حداقل مجازات مقرر در قانون محکوم می‌شود.

فرآورده‌های نفتی بیشترین فراوانی کالای قاچاق را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده و بخش عمده پرونده‌های تعزیراتی مربوط به سوخت قاچاق است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از