حالت تاریک
امام جمعه اسدیه:

جهان اسلام نیاز به وحدت عملی دارد

جهان اسلام نیاز به وحدت عملی دارد

امام جمعه اسدیه گفت: امروز مسلمانان سراسر جهان باید در بعد عملی نسبت به اتحاد و همبستگی خود اهتمام داشته و برادری و همدلی خود را به صورت عینی به نمایش بگذارند.

به گزارش خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین مصیب خزاعی روز یکشنبه در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با عنوان همایش بزرگ امت محمد (ص)، اظهار کرد: ما هنوز معنی وحدت را دقیق متوجه نشده‌ایم و حقیقت وحدت این نیست که شیعه بیاید سنی شود و سنی بیاید شیعه شود بلکه ما در تقویت وحدت به دنبال تقریب هستیم.

 

امام جمعه اسدیه با بیان اینکه در بحث تقریب و وحدت باید به فرمایش امامین انقلاب توجه کنیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند  فرق گوناگون اسلامی در مقابله با دشمنان اسلام، همدلی و همدستی و همکاری و همفکری کنند.

 

وی با ذکر این نکته که امروز شیعه و سنی در شهرستان درمیان با هم زندگی و معاشرت می‌کنند، تأکید کرد: باید خدمات نظام اسلامی برای برادران اهل تسنن و تشییع در راستای وحدت تشریح شود.

 

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: امروز علما، مداحان، جاهلان و وهابیتی که به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، بدانند همانند الاغی هستند که در میدان‌های مین باید آنها را بغل و احترام کنیم که پا روی مین نگذارند و اینکه آنها را روی کول می‌گذاریم به خاطر علم و درایت آنان نیست بلکه به خاطر حماقت آنهاست.

 

وی با بیان این نکته که مقام معظم رهبری فتوا داده‌اند که توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است، بیان کرد: به کوری چشم دشمنان امروز خون شیعه و سنی با هم و در کنار هم ریخته شده و با هم درآمیخته است.

 

وی تصریح کرد: اتحاد مسلمین به معنی این است که فرق اسلامی در مقابله با دشمنان همدلی، همفکری و همکاری کنند و سعی کنند در برابر دشمنان خودشان را متحد کنند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از