حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

خراسان‌جنوبی با اجرای ابرپروژه‌ها روی ریل توسعه

خراسان‌جنوبی با اجرای ابرپروژه‌ها روی ریل توسعه

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید رئیسی کشور را تبدیل به کارگاه سازندگی کرد، گفت: خراسان جنوبی با اجرای ابرپروژه‌هایی همچون راه آهن و انتقال آب از دریای عمان بر ریل توسعه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان گفت: با وجود برگزاری پنج انتخابات در مدت چهار ماه در سطح استان اما هیچ حاشیه و موضوع خاص سیاسی، اجتماعی و امنیتی نداشتیم.

وی ادامه داد: فرمانداران از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و مدیران در شهرستان‌ها به خوبی استفاده کردند و در فضای همدلی انتخابات به گونه‌ای برگزار شد که هیچ مشکلی در روند آن نداشتیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشارکت استان در مرحله اول انتخابات ریاست جمهور ۶۴.۱۵ درصد و مرحله دوم بیش از ۷۰ درصد بود، افزود: خراسان جنوبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی رتبه دوم درصد مشارکت و در انتخابات ریاست جمهوری رتبه اول را کسب کرد.

قناعت با اشاره به اینکه مسئولان خراسان جنوبی به خوبی بستر را برای خلق حماسه در انتخابات فراهم کردند، در ادامه به دستاوردهای دولت سیزدهم در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت : آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه‌هایی همچون راه آهن، انتقال آب، خط انتقال گاز، نهضت ملی مسکن و احیای واحدهای راکد تولیدی از مهمترین اقدامات بود که در دولت سیزدهم برای استان شروع شده و با قوت باید ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: حمایت و پیگیری در دولت چهاردم هم از سوی مدیران باید ادامه داشته باشد تا شاهد تداوم روند توسعه خراسان جنوبی با همین شتاب و سرعت باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور هلدینگ‌های بزرگ در استان و جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر اتفاقات مهم در دولت سیزدهم بوده، تصریح کرد: صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان طی سه سال گذشته رشد خوبی داشته است.

قناعت گفت: تامین منابع مالی راه آهن به خوبی پیگیری شده تا این اعتبار را از بودجه عمومی کشور جدا کنیم و اکنون شاهد فعال شدن کارگاه‌ها در قطعات مختلف هستیم.

وی  ادامه داد: فعالیت‌های کارگاه‌های راه آهن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی با قوت در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه روند توسعه استان باید ادامه داشته باشد گفت: پیگیری‌ها برای ایجاد خط انتقال گاز از سمت زابل به خراسان جنوبی هم جزو اقدامات زیرساختی است که استان را از بن‌بست نجات می‌دهد.

وی افزود: همچنین در آخرین دیدار اعضای دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب هنگام ارائه عملکرد، بحث انتقال آب به عنوان یک اقدام بزرگ مورد توجه قرار گرفت لذا امید است که اجرای آن با همین روند ادامه یابد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از