حالت تاریک

خسارت بیش از ۷۰۰ میلیارد‌تومانی آتش‌سوزی به‌مینی‌پالایشگاه بیرجند

خسارت بیش از ۷۰۰ میلیارد‌تومانی آتش‌سوزی به‌مینی‌پالایشگاه بیرجند

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود آتش سوزی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به مینی پالایشگاه بیرجند وارد کرده باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « خاورستان»،عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان گفت: ساعت ۸:۴۵ صبح امروز واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رخ داد و تاکنون حریق ادامه دارد.

او  افزود: در ساعات اولیه حادثه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شده و جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیرو‌های HSE مشورت صورت گرفت.

عباس زاده با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته است، اظهار کرد: ۲۵ مخزن در این مجموعه قرار داشته که ۱۸ مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:۱۵ مخزن میعانات منفجر شدند و اشتعال زیادی را به وجود آورد.

او گفت: با هشدار‌های داده شده، از سرایت آتش به سایر واحد‌های تولیدی جلوگیری شد و با وجود کنترل حریق، امکان انفجار ۳ مخزن دیگر نیز وجود دارد.

عباس زاده اظهار کرد: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هیچ مشکلی برای افراد ناشی از سوختن میعانات رخ نخواهد داد و دود ضرری برای تنفس ندارد.

او گفت: نمی‌توان به طور قطعی علت حادثه را هم اکنون بیان کرد و تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه هستند.

عباس زاده با اشاره به اینکه پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان گفت: ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار بوده اند و با هماهنگی با مالک مجموعه امیدواریم دوباره فعالیت‌ها از سر گرفته شود تا هم رونق تولید اتفاق بیفتد و هم کارگران به کار برگردند.

او گفت: هماهنگی برای بیمه بیکاری کارگران شاغل در این واحد تولیدی تا زمانی که مجددا به کار بازگردند انجام شده است.

عباس زاده گفت: استانداردسازی تجهیزات امدادی و رعایت HSE از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از