حالت تاریک
رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور:

دوربین‌های ثبت تخلف در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

دوربین‌های ثبت تخلف در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: آمادگی داریم طبق تفاهم‌نامه با استانداری خراسان جنوبی به صورت مشارکتی از محل منابع ملی و استانی سامانه‌های نظارت تصویری مورد نیاز استان را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، منصور فخاران روز یکشنبه در نشست شورای مدیران راهداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به وسعت خراسان جنوبی افزایش سامانه‌های نظارتی در جاده‌های این استان ضرورت دارد و در کنار افزایش سامانه‌ها نباید از برنامه‌های فرهنگی و فرهنگسازی در زمینه کاهش تصادفات غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد طول راه‌های کشور در خراسان جنوبی است گفت: کمک‌های لازم را در زمینه افزایش سامانه‌های نظارت تصویری استان خواهیم داشت و در حال حاضر ۶۳ دوربین و سامانه ثبت تخلف فعال وجود دارد که نیاز استان فراتر از این است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور تصریح کرد: طبق بودجه سنواتی موظف هستیم از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی سامانه‌ها را افزایش دهیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ۲ هزار سامانه ثبت تخلف در کشور را از طریق بخش خصوصی کار خواهیم کرد البته باید نصب سامانه‌ها برای سرمایه‌گذار به صرفه باشد و چون سامانه‌های تصویری در جاده‌ها استفاده‌های دیگری هم دارد باید حفاظت‌های لازم در راستای ایمنی جاده‌ها و مقابله با سرقت صورت گیرد.

فخاران گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تامین تجهیزات و ماشین آلات راهداری نیز برنامه دوساله دارد و نیاز است استان در این زمینه به صورت مشارکتی ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: در هشت ماه امسال ۳۱ میلیون ثبت تردد در خراسان جنوبی داشتیم و حدود ۶۰۶ هزار ثبت تخلف بوده که به پلیس ارسال شده‌ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از