حالت تاریک

روزه اولی‌ها میهمان نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند

روزه اولی‌ها میهمان نمایشگاه قرآن کریم در بیرجند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشن بزرگ فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک رمضان ویژه دختران روزه اولی در محل نمایشگاه قرآن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی فرخنده امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه جماران بیرجند با شعار محوری «می خوانمت» از ۲۰ اسفند کار خود را آغاز کرده است و تا ۲۵ اسفند ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ میزبان مردم است.

وی با اشاره به برپایی ۲۰ غرفه در نمایشگاه قرآن کریم، ادامه داد: در اولین روز ماه مبارک رمضان با برپایی کرسی تلاوت قرآن، میزبان «احمدی‌وفا» قاری برجسته بین‌المللی در نمایشگاه بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای جشن بزرگ فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک رمضان ویژه دختران روزه اولی در محل نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: این جشن با همکاری آموزش و پرورش استان و با استفاده از ظرفیت شاعران برگزار می‌شود.

فرخنده افزود: امسال ۳۰ درصد تخفیف در بخش فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم در مجموعه اعمال می‌شود که ۲۰ درصد آن با پشتیبانی اداره کل ارشاد اسلامی پشتیبانی و ۱۰ درصد آن با همکاری غرفه‌داران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی بیان کرد: در نمایشگاه غرفه‌هایی با استفاده از ظرفیت راویان در حوزه روایتگری سیره شهدا، کار با کودک، قصه‌گویی و نقاشی برای کودکان، میز گفتگو حوزه خواهران و برادران به صورت تفکیکی، استعدادیابی در زمینه شناسایی قاریان و حافظان قرآن، برگزاری دوره‌‌های خانگی قرآن به عنوان سنت حسنه تدارک دیده شده است.

وی در ادامه تفسیر تصویری آیات قرآن سوره واقعه، خوشنویسی آیات طرح مسطورا شامل ۳۰ آیه انتخابی مرتبط با ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات در این نمایشگاه اعلام کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از