حالت تاریک

رونق صنایع‌دستی از‌اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی

رونق صنایع‌دستی از‌اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: ترویج و رونق صنایع دستی از اهداف برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی خراسان جنوبی است.

به گزارش خاورستان، جواد اشرفی امروز با تأکید بر این مطلب در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی استان، خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه، معرفی ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی، ترویج و رونق این صنعت و نیز حفظ و احیای برخی رشته‌ها می باشد. 

وی با بیان اینکه صنایع دستی، یکی از زنجیره های اقتصادی مزیت دار محلی است، تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته ما بدنبال توانمندسازی نهادهای مردمی جهت نقش آفرینی در پیشرفت اقتصادی استان می باشیم که نتیجه  این موضوع شکل گیری مجموعه پروژه هایی است که علاوه بر اینکه منطبق بر زنجیره های اقتصاد محلی باشند، از طریق همیاری فعالان مردمی به اجرا در آیند و رونق صنایع دستی یکی از این اولویت هاست.

معاون استاندار، پتانسیل های استان در حوزه صنایع دستی را بیشمار برشمرد و اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مرتبط با حوزه صنایع دستی که می تواند ارزش افزوده فراوانی به همراه داشته باشد، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است.

وی به وجود ذخایر غنی سنگ های خاص و منحصر به فرد استان اشاره کرد و گفت: عقیق شجر زیرکوه، سنگ فلورین بی نظیر خاورمیانه در طبس، نفریت یشم در سربیشه، دمورتیریت و مالاکیت در نهبندان و... خاص خراسان جنوبی هستند.

معاون استاندار ادامه داد: اهميت گوهر تراشی به قدری است که حتی برخی کشورها که خود دارای معادن سنگ های ارزشمند نيستند، اقدام به تأسيس کارگاه‌های جواهر تراشی بزرگ کرده و سنگ های ارزشمند را از کشورهای دارای معادن ، خريداری کرده و وارد می کنند.

اشرفی با تأکید بر اینکه ارزش افزوده تراش جواهرات بسيار بالاست، متذکر شد: ارزش يک کيلوگرم سنگ خام، پس از تراش،   چندين برابر و حداقل به ميزان چندين ده برابر سنگ خام اوليه است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از