حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات

مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی با کسب رتبه اول در کمک به بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور پیشقدم هستند و سنگ‌تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت عصر امروز در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم عزیز استان و پیشقدم بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

وی افزود: بحث ساخت صحن حضرت امام محمدباقر (ع) در کاظمین با مشارکت شش استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات در کشور سرانه کمک برای بازسازی عتبات را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته به سرانه ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی عشق و ارادت به اهل بیت(ع) و امامین انقلاب و شهدای گرانقدر را اثبات کردند، گفت: اگر در طی این ۴۵ سال با وجود توطئه‌های دشمن این انقلاب هنوز استوار است و قطار انقلاب در حال حرکت است به عشق و ارادت مردم عزیز ما به اهل بیت(ع) و آرمان‌های نظام و انقلاب برمی‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها مقتدرانه ایستاده است بلکه تحولات جهانی ایجاد می‌کنیم و نگاه منطقه و دنیا به ایران اسلامی است.

قناعت با اشاره به اینکه امروز در منطقه ما شاهد اتفاقات خوب و بزرگی هستیم و همه اینها به رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: براساس روایات یکی از علائم آخرالزمان این است که تحولات زیادی اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه تأکید کرد: تحولات جهان به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار با بیان انجام کارهای بزرگ در کشور و سفرهای رئیس جمهوری به استان‌های مختلف، تصریح کرد: عملیاتی شدن طرح انتقال آب به استان خراسان جنوبی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است که اکنون در مرحله مسیریابی می‌باشد و نیمه دوم امسال وارد مرحله لوله‌گذاری خواهد شد.

قناعت در ادامه هزینه اجرای خطوط انتقال آب در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان وارد خراسان جنوبی خواهد شد که یک اقدام بسیار بزرگ است.

وی عنوان کرد: همچنین فاز اول خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان در تیرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان عملیات اجرایی انتقال گاز از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه فراملی راه آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم، ادامه داد: اعتبار مرحله زیرسازی این پروژه ریلی ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

قناعت به تأمین مسکن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم و نظام اسلامی نه تنها در عرصه‌های بین‌المللی حرف برای گفتن دارد و محور مقاومت در جهان اسلام است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به کار ارزشمند مردم روستای مهموئی در کمک به بازسازی به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته امروز پروژه آبرسانی به روستای مهموئی آغاز می‌شود که اعتبارات آن از محل ملی و استانی پیش‌بینی شده است.

قابل ذکر است؛ روستای مهموئی شهرستان بیرجند به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور  و استان معرفی شده که استاندار خراسان جنوبی با اعطای لوح تقدیری از مردم مومن این روستا تقدیر کرد.

سال گذشته بطور میانگین هر نفر از مردم این روستای ۷۵۰ نفری مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

همچنین مردم روستایی مهموئی مشکلات خود را با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و جمعی از مسئولان مطرح کردند که مقرر شد طی روزهای آینده طی جلسه‌ای مورد بررسی بیشتر برای حل و اجرا قرار گیرد. توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان، و گلزار شهدا، زمین چمن و... از جمله این مشکلات بود.

امروز طرح آبرسانی به روستای مهموئی آغاز شد و قرار شد تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/

مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات
مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات
مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات
مردم خراسان‌جنوبی پیشقدم در کمک به‌بازسازی عتبات عالیات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از