حالت تاریک

ششمین دوره جشنواره باران‌وحی ویژه مددجویان خراسان‌جنوبی

ششمین دوره جشنواره باران‌وحی ویژه مددجویان خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: مرحله استانی ششمین دوره جشنواره قرآنی «باران وحی» ویژه مددجویان خراسان‌جنوبی در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

به گزارش خاورستان، جمشید سورگی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی باران وحی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای قرآنی مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی آنهاست.

 معاون فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به شرکت ۱۰۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در جشنواره فرهنگی هنری باران وحی افزود: این جشنواره در ۱۵ رشته در سطح استان به صورت غیر حضوری و فقط در رشته حفظ به صورت حضوری در دو روز گذشته برگزار شد.

وی افزود: مراحل شناسایی استعدادها و ثبت نام مددجویان از اواخر خردادماه آغاز و پس از آن ، آثار رشته های آوایی و هنری در سامانه بارگذاری شدند و در روزهای اخیر نیز توسط اساتید و داوران استانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سورگی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ارتقاء نشاط معنوی و ایجاد انگیزه، رقابت و اعتماد به نفس، شناسایی و توانمندسازی استعدادهای قرآنی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی و هنری آنها را از اهداف این جشنواره برشمرد.

به گفته وی این جشنواره در سه مقطع سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک خواهران و برادران برگزار شد که نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های قرائت و حفظ قرآن کریم، اذان، مداحی، دعاخوانی، فهم قرآن، دعاخوانی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، نقاشی، خوشنویسی، قصه‌گویی و .... برگزار شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از