حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

فرهنگ جامعه را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنیم

فرهنگ جامعه را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنیم

امام جمعه موقت بیرجند گفت: عالمان دینی وظیفه دارند فرهنگ دینی و جامعه اسلامی را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنند.

به گزارش خاورستان، حجت الاسلام مختاری در جشن آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی (ص) اهل سنت بیرجند اظهار کرد: خداوند بر اساس آیات قرآن، امید و سعادت دنیا و آخرت و پیروزی را به کسانی میدهد که سبک زندگی اسلامی و ولایی داشته باشند.

 

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: علی‌رغم فرهنگ غنی و پیروزی اسلام و ملت ایران که در مقابل استکبار جهانی داشته‎‌ایم اما زشتی و ظلم و وحشی‌گری در بین مسلمانان هم ما را نگران می‌کند که باید علما بیشتر آن را آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه این رفتارهای نادرست تناسبی با فرهنگ اسلامی ندارد، افزود: این فرهنگ دو پوسته ظاهری و باطنی دارد که هر جا مسلمانان با ظاهر و باطن فرهنگ اسلامی به میدان آمدند و آن را در وجود خود تثبیت و تعمیق کردند، گل کاشتند و حماسه حسینی و انقلاب معجزه‌آسای خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

 

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: هرجا این ظاهر و باطن فرهنگ اسلامی با هم بود افتخار آفریده اما متاسفانه هرجا ظاهر و باطن این فرهنگ اسلامی جدا شده است شاهد خیانت و جنایت بودیم. 

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: عالمان دینی وظیفه دارند فرهنگ دینی و جامعه اسلامی را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنند.

 

وی با بیان اینکه مغز و باطن فرهنگ سه چیز است که برای غنی‌سازی فرهنگ یک عزم ملی لازم است، تصریح کرد: اول از همه معرفت و بصیرت؛ که تمام عبادات برای آن است که به معرفت و بصیرت برسیم واگر این در دین ما نباشد به مشکل برمی‌خوریم.

 

حجت الاسلام مختاری  در پایان حب و بغض و همچنین اطاعت و تسلیم قلبی و ولایت‌پذیری عملی  را از دیگر اجزای مغز و باطن فرهنگ عنوان کرد.



آیین گرامیداشت هفته وحدت چهارشنبه شب با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، فرماندهان نظام و انتظامی، علمای شیعه و سنی و قشرهای مختلف مردم در مسجد النبی (ص) بیرجند برگزار شد. 

 

فرهنگ جامعه را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنیم
فرهنگ جامعه را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنیم
فرهنگ جامعه را با جهاد تبیین غنی‌سازی کنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از