حالت تاریک

قیام مظلوم شوک بزرگ به اسرائیل

قیام مظلوم شوک بزرگ به اسرائیل

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی گفت: عملیات فلسطینی‌ها که "طوفان الاقصی" نامگذاری شده‌است، یک شوک بزرگ به دستگاه‌هاي امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل وارد کرد.

دکتر محمد مهدی ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار خاورستان در رابطه با حملات نیروهای مقاومت به اسرائیل گفت: دولت نتانیاهو در ماه‌های گذشته با بحرانی بی سابقه در داخل اسرائیل مواجه شده بود که نارضایتی‌ها و تظاهرات گسترده را به دنبال داشت و به عصیان بخشی مهم از ساختار نظامی و امنیتی اسرائیل علیه نتانیاهو نیز رسیده بود.

معاون بررسی و گفتمان سازی بسیج اساتید خراسان جنوبی تصریح کرد: به نظر می رسد یکی از نقاطی که باعث آسیب پذیری و غافلگیری اسرائیل از عملیات طوفان الاقصی شد، تاثیر همین نزاع های داخلی بوده است که حماس و جهاد اسلامی وقت شناسانه از آن به سود خود بهره بردند.

به گفته دکتر ایزدخواه در واقع هوشمندی مقاومت اسلامی یک طراحی عملیاتی به ظاهر ساده اما در عین حال پیچیده را حاصل داشت که حاکی از غافلگیری نیروهای اسرائیلی است و در نوع خود در تاریخ مناقشات ۸ دهه‌ای اسرائیل با فلسطینی‌ها بی سابقه است.

وی تاکید کرد: عملیات فلسطینی‌ها که "طوفان الاقصی" نامگذاری شده‌است، یک شوک بزرگ به دستگاه‌هاي امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل وارد کرد و بسیاری از شبه نظامیان مسلح فلسطینی را نیمه شب و در ساعات آغازین بامداد بالای سر نظامیان اسرائیلی در نزدیک‌ترین محل آنها رساند و دهها نفر از نظامیان اسرائیل به اسارت نیروهای فلسطینی درآمده اند.

به گفته وی در این بین این سوال مهم پیش آید که چگونه دستگاه‌های امنیتی موساد و شاباک و.. اسرائیل از انجام چنین حمله غافلگیرانه ای که بدون تردید نیازمند هفته‌ها و ماه‌ها زمینه چینی و طراحی است، بی خبر بودند و این گونه غافلگیر شده‌اند؟

وی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: بدون تردید حجم و گستردگی و تاکتیک استفاده شده در عملیات طوفان الاقصی علاوه بر اسرائیل بسیاری از ناظران دیگر را نیز در بهت و حیرت فرو برده است.

وی ادامه داد: ویدئوها و عکس‌های منتشر شده که حاکی از به اسارت درآمدن نظامیان اسرائیلی است، در کنار تصاویر مربوط به حمله گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی، ذلت و شرم آوری بزرگی برای اسرائیل به شمار می‌آید.

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد قیام مظلوم تصریح کرد:این که در میان اسرای اسرائیلی تا درجه ژنرال نیز وجود دارد، ضمن بی آبرویی برای رژیم غاصب صهیونیستی، در آینده هزینه‌ها و امتیازات گزافی برای اسرائیل و معاملات منطقه‌ای او ایجاد خواهد شد. دکتر ایزدخواه تاکید کرد: با توجه به حساسیت رژیم اسرائیل روی نظامیانش، دولت نتانیاهو مجبور خواهد بود من بعد در قالب زمین بازی طراحی شده از سوی گروه‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با آنها وارد معامله شود و گزینه‌های چندانی برای اقدام علیه گروه‌های مقاومت نخواهد شد.

به گفته وی بدون تردید این عملیات فلسطینی‌ها موقعیت داخلی نتانیاهو را بیش  از پیش تضعیف خواهد کرد؛ چون  از نظر بسیاری از اسرائیلی‌ها و به ویژه اپوزیسیون اسرائیل، این تندروی‌های کابینه افراطی نتانیاهوست که باعث شد در نهایت نقطه جوش تحمل فلسطینی‌ها به سرآمده و آنها را به انجام چنین عملیاتی که آبروی تاریخ نظامی اسرائیل را به یکجا بر باد داد، واداشته است.

وی ادامه داد: امروز شاهد به ثمر نشستن خون‌های ریخته شده در جبهه مقاومت به ویژه سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی هستیم و تربیت یافتگان مکتب سلیمانی امروز در خط مقدم نبرد با جبهه باطل و صهیونیسم اشغالگر با تدبیر و هوشمندی در حال پیشروی و فتح هستند و آزادی فلسطین از،چنگال استکبار جهانی را محقق خواهند ساخت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از