حالت تاریک
معاون استاندار خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

لزوم تبیین اقدامات‌دولت‌ برای افزایش مشارکت‌سیاسی مردم

لزوم تبیین اقدامات‌دولت‌ برای افزایش مشارکت‌سیاسی مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم برای مردم به منظور افزایش امید و نشاط و افزایش مشارکت سیاسی مورد تأکید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد اظهار کرد: لازم است رسانه‌ها به طور مستمر خدمات و اقدامات  دولت سیزدهم را برای مردم با هدف امیدآفرینی و نشاط در جامعه و افزایش مشارکت در انتخابات تبیین و بازگو گنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر همکاری ادارات کل با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها، هیات اجرایی و نظارت در زمینه تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز انتخابات طبق موضوع ماده ۱۳ قانون انتخابات و پیرو ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد.

وی ادامه داد: این قانون برای همه ادارات کل و به تبع آن ادارات شهرستان‌ها لازم الاجراست لذا همکاری برای تهیه امکانات و خودروی مورد نیاز در برگزاری انتخابات ضرورت دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بر لزوم رعایت بی‌طرفی مقامات طبق قانون انتخابات همچنین ابلاغیه و بخشنامه‌های معاون سیاسی رئیس جمهور تاکید کرد و گفت: پرهیز از فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری، سوء استفاده از موقعیت و عنوان اداری طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات باید مورد توجه باشد.

وی افزود: برای مدیران دستگاه‌ها ماموریتی در قانون لحاظ نشده است لذا جایگاه و کارکرد مدیران در سطحی است که نباید له یا علیه نامزد انتخاباتی فعالیتی داشته باشند.

طالبی یادآور شد: برخورد و رسیدگی قانونی به تخلفات کارکنان دولت در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری انتخاباتی انجام می‌شود و برخورد قانونی با جرایم انتخاباتی طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات در شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سطح استان و کشور صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم همکاری ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی با هیات استانی بررسی تبلیغات نیز تاکید کرد و گفت: در قانون جدید طبق ضوابط باید حداقل یک ماه قبل از انتخابات فهرست زمان‌بندی و مشخصات امکاناتی که می‌توان از آنها برای تبلیغات استفاده کرد به هیات استانی ارائه شود تا امکانات به صورت عادلانه در اختیار نامزدها قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهتمام ویژه برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان گفت: پرهیز از اقداماتی که موجب نارضایتی در جامعه می‌شود، پاسخگویی به مردم، برخورد مناسب مدیران دفاتر با ارباب رجوع و رضایتمندی آنها، افزایش حضور مدیران کل در شهرستان‌ها و بازدید از پروژه‌ها، پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های مردمی، افزایش برنامه‌های دهگردشی فرمانداران و بخشداران و استفاده از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تبیین انتخابات باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: طبق نظر نجی که توسط چند دستگاه اجرایی در استان انجام شده مبنی بر اینکه مردم چقدر از برگزاری انتخابات امسال اطلاع دارند نتیجه حاکی از این است که بیشتر مردم از برگزاری این انتخابات اطلاعی ندارند لذا در مدت باقیمانده باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

طالبی خواستار مطالعه قانون انتخابات توسط مدیران شد و گفت: پرهیز و جلوگیری از سوء استفاده داوطلبان انتخابات از مقامات استانی و القای حمایت مدیران از آنان باید رعایت شود تا هیچ شک و شبهه‌ای در این زمینه به وجود نیاید.

وی افزود: تشویق کارکنان در همکاری با ستاد انتخابات و هیات‌های نظارت و لحاظ کردن این همکاری در مولفه ارزیابی کارکنان به صراحت در قانون به انتخابات به آن اشاره شده است که باید دستگاه‌های اداری، سازمان‌ها و نهادها این موضوع را اجرایی کنند تا شاهد برگزاری بهترین، پرشورترین، امن ترین، سالم ترین انتخابات و رقابت خوب در استان خراسان جنوبی باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از