حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد؛

عرضه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی در نمایشگاه چین

عرضه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی در نمایشگاه چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: محصولات کشاورزی راهبردی استان به ویژه زرشک در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی چین، عرضه و معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، جواد اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه ششم تا دهم آذر امسال در شهر پکن برگزار می‌شود و محصولات کشاورزی شاخص توسط اتاق تعاون استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: زرشک و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان زنجیره ارزش محصولات راهبردی خراسان جنوبی به مرکز معرفی شده است و دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم را با راهبر محصولات استان داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید برای تولید محصولات با کیفیت در استان تلاش شود و تغییر رفتار را در بهره‌برداران برای تولید محصول استاندارد و باکیفیت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از ۶ درصد زرشک تولیدی استان یعنی کمتر از هزار تن به خارج از کشور صادر می‌شود افزود: این در حالی است که سالانه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن زرشک به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال در استان تولید می‌شود پس باید برای افزایش صادرات این محصول بیش از گذشته تلاش کنیم.

اشرفی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه‌های منطقه‌ای و ملی باعث معرفی محصولات و ظرفیت‌های استان می‌شود گفت: از این پس باید همه دستگاه‌های متولی است با حضور در این کارگروه برنامه‌های خود را برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

وی عنوان کرد: در این کارگروه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی که بعد از تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ نتوانستند در بازه زمانی مشخص، تسهیلات را جذب کنند با نظر شورای برنامه‌ریزی استان این تسهیلات به سایر دستگاه‌ها اختصاص یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از