حالت تاریک
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

فعالیت ۱۸۴۷دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم در خراسان‌جنوبی

فعالیت ۱۸۴۷دیده‌بان پیشگیری از وقوع جرم در خراسان‌جنوبی

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجام گفت: تا امروز هزار و ۸۴۷ دیده‌بان پیشگیری از استان در این سامانه مشارکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علیرضا حیرانی امروز در نشست خبری با اشاره به سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق این سامانه گزارش تخلفات و جرایم را به دادگستری ارسال کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۸۴۷ دیده‌بان پیشگیری در این سامانه مشارکت کرده‌اند و از ابتدای امسال ۱۴۴ گزارش نیز در سامانه ثبت شده است.

حیرانی در ادامه با بیان اینکه با برگزاری آموزش حقوقی برای مشاوران املاک و خودرو پروانه تخصصی صادر می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری برای ۸۳۷ نفر از مشاورین املاک و خودرو در استان دوره آموزشی تخصص را برگزار کردیم که ۹۸ درصد آنان در آزمون نهایی موفق شدند.

وی ادامه داد:  در سال جاری ۱۸ مشاور املاک بدون مدرک تخصصی در سطح استان پلمب شدند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به راه‌اندازی سامانه مدیریت پنجره واحد زمین اشاره کرد و افزود: این سامانه در راستای کاهش سوء استفاده افراد سودجو تشکیل شده لذا هر اقدامی در حوزه زمین در بستر این سامانه انجام می‌گیرد.

حیرانی از وجود ۴۷۶ سازمان مردم نهاد در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۰ سازمان‌ مردم نهاد فعال است که ۶۰ درصد آنها در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند که از ظرفیت این سازمان‌های مردم نهاد در سامانه دادگستری استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد، بیان کرد: سال گذشته ۳۰۴ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که این آمار امسال با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۷۰ نفر رسیده است.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: مجروحین ناشی از تصادفات نیز در سال گذشته نیز تعداد ۴ هزار و ۴۷۹ نفر بوده است که در سال جاری به ۴ هزار و ۱۳۳ نفر کاهش یافته است.

حیرانی با اشاره فعالیت معاونت اجتماعی دادگستری استان در حوزه طلاق و دعاوی خانوادگی افزود: در شش ماهه اول سال جاری، ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی مرتبط با طلاق به مرکز مشاوره آرامش منجر به سازش شده است.

وی با تأکید بر اینکه آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است که در این زمینه باید فعالیت فرهنگی بیشتری صورت گیرد، گفت: کلاهبرداران اینترنتی به طور معمول از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و از این جهت به راحتی برخی از شهروندان را فریب می‌دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از