حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

مشارکت و همبستگی‌ملی در انتخابات؛ سد‌محکمی دربرابر دشمن

مشارکت و همبستگی‌ملی در انتخابات؛ سد‌محکمی دربرابر دشمن

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: مشارکت عمومی و همبستگی ملی در انتخابات، سد محکمی در مقابل دشمن خشمگین جهان اسلام است.

محمد شبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: انتخابات بالاترین و عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه‌ی سیاسی و در واقع فرصتی است تا مردم نظرات خودشان را نسبت به حکومت و مدیریت یک دولت بیان کنند.

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد شرکت در انتخابات؛ موضوع کار آمدی است که بر همین اساس هم انتخابات به عنوان یک وظیفه‌ی انسانی تلقی می‌شود که باید به آن عمل کنیم و افرادی را به مجلس بفرستیم که از توانایی برای انجام امور نمایندگی در حد کافی برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به نقش الگو دهندگی رهبری به مردم، نصایح و بیانات خویش را در جلب اعتماد مردم و خلق حماسه‌ای عظیم به بهترین نحو ارشاد کرده و تأکید می‌کنند که ملت نباید امکان سواستفاده را برای دشمن فراهم کند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات باید مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد، گفت: اصل مهم و اساسی نظام مردم سالاری دینی، حضور مردم در صحنه‌ی انتخابات است زیرا مشارکت عمومی یعنی همبستگی ملی و همبستگی ملی هم؛ یعنی سد محکم در مقابل دشمن خشمگین جهان اسلام.

شبانی با اشاره به مؤلفه‌های حضور مردم در انتخابات، عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌ها؛ حضور تمام احزاب و جریان‌های سیاسی است. همچنین. ایجاد شور انتخاباتی و‌امید بین مردم و حضور نخبگان و جامعه دانشگاهی برای تبیین مسائل در جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز خیلی حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت جریان‌های مختلف سیاسی در عرصه انتخابات، گفت: مسأله مهم افزایش مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات است که حضور جریانات مختلف سیاسی سبب تقویت دولت و در واقع افزایش قدرت و اقتدار ایران می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به پرهیز نامزد‌ها از وعده‌های فریبنده و کذب، بیان کرد: فضای انتخابات بایستی یک فضای کاملاً سالم باشد که انچه مردم را راضی نگه می‌دارد، این است که دروغ و فریب نباشد و صداقت در رأس کار باشد.

شبانی افزود: تبلیغ حق کاندیدا هست اما به معنی واقعی کلمه باید دور از کار‌های دروغ و نمایشی و محور تبعیت از ولایت مطلقه فقیه باشد.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در صدد است که حضور مردم را کمرنگ کند و بدین وسیله ضربه‌ی خود را بر بدنه‌ی کشور عزیزمان وارد کند، بر همین اساس تلاش می‌کند تا با تبلیغات شوم و موریانه‌ی خود مردم را مایوس کرده و به دنبال عدم مشارکت در انتخابات باشد.

وی افزود: اما با توجه به اینکه حضور پر شور مردم در انتخابات باعث می‌شود که ایران اسلامی قوی‌تر در جنگ‌های اقتصادی و سیاسی که دشمن زبون ایجاد کرده بدرخشد، مردم باز هم در آزمون الهی روز جمعه یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد.

شبانی ادامه داد: برای روشن کردن نقشه و توطئه‌های دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تأکید ویژه‌ای دارند. بنابراین تمامی اقشار فرهیخته، نخبگانی، دانشگاهی، حوزوی و پیشکسوتان ارزشی عرصه دفاع مقدس و جوانان متعهد و مؤمن انقلابی باید در حوزه تبیین و جنگ ترکیبی دشمن اقدام کرده و سبب حضور مردم پای صندوق‌های رای شوند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از