حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

۲۷ سایت نهضت ملی مسکن آماده تحویل است

۲۷ سایت نهضت ملی مسکن آماده تحویل است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طراحی ۴۸ سایت نهضت ملی مسکن در استان و اینکه تا پایان سال جاری به ۵۲ سایت می‌رسد گفت: در حال حاضر ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده تحویل به مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در آئین قرعه‌کشی برای واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: بحث قانون جوانی جمعیت از کارهای بسیار ارزشمندی است که در دولت سیزدهم آغاز شده است.

 وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به جوانان آن کشور است، گفت: متاسفانه در دهه‌ها گذشته در خصوص افزایش و جوانی جمعیت کوتاهی در سطح کشور صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: با کارهای کلیدی و اساسی در دولت سیزدهم امروز شاهد تخصیص زمین برای ۵ هزار متقاضی مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی هستیم که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ واحد برای شهروندان بیرجند و ۹۰۰ واحد در شهرستان‌ها است.

قناعت خاطرنشان کرد: در مجموع در دو ساله دولت سیزدهم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین رایگان به متقاضی مشمول قانون جوانی جمعیت در سطح استان اهدا شده است.

وی متذکر شد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شده اما در دولت سیزدهم نزدیک ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای استان خراسان جنوبی الحاق شده که اقدام جهادی و انقلابی است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: یکی از کارهای ارزشمند برای رفع دغدغه مردم، همین ساخت مسکن و واگذاری زمین به متقاضیان مشمول طرح جوانی جمعیت است.

قناعت بیان کرد: خراسان جنوبی با مدیران خوب و کار تعاملی و تیمی که صورت گرفته، رتبه نخست را در واگذاری زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در سطح کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به طراحی ۴۸ سایت نهضت ملی مسکن در استان و اینکه تا پایان سال جاری به ۵۲ سایت می‌رسد افزود: در حال حاضر ۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در سطح استان آماده تحویل به مردم است که نیاز به ساخت مدرسه و مسجد دارد.

استاندار در پایان بیان کرد: در اولین جلسه شورای مسکن تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و وزارت راه و شهرسازی امضاء می‌شود که منابع ساخت مساجد و ۵۰ درصد منابع ساخت مدرسه در این ۲۷ سایت مسکن استان را وزارت تأمین کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از