حالت تاریک
در شورای اداری خراسان جنوبی مطرح شد؛

تذکرات انتخاباتی استاندار به مدیران خراسان جنوبی

تذکرات انتخاباتی استاندار به مدیران خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با گوشزد کردن تذکرهای انتخاباتی به مدیران گفت: باید مراقب ایجاد حواشی باشند چون نیازمند فضای آرام، بانشاط و همدلی برای برگزاری انتخابات باشکوه هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت عصر یکشنبه در شورای اداری استان که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد، اظهار کرد: موضوع شورای اداری امروز به طور خاص بحث انتخابات است که با حضور مهمان ویژه(معاون سیاسی وزیر کشور) برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و همکاری با مدیران اجرایی، بازرسی و نظارتی انتخابات تاکید کرد و افزود: در این جلسه نحوه تعامل، مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اعلام آمادگی کامل خراسان جنوبی برای اجرای انتخابات باشکوه در استان، ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین حوزه اجرا و نظارت در استان وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی و مدیران اشرافیت خوبی بر قوانین انتخابات دارند لذا به نفع یا علیه شخص خاصی از امکانات استفاده نمی‌کنند.

قناعت با بیان اینکه انتخابات از موضوعات کلیدی کشور است گفت: امسال اولین انتخابات در دولت سیزدهم و بعد از اغتشاشات سال گذشته را برگزار خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگرچه در اطراف کشور ما درگیری‌ها و تلاطم‌هایی نیز وجود دارد اما در داخل از آرامش برخوردار هستیم و برای اینکه جبهه مقاومت سنگرهای آخر دشمن را با محوریت ایران اسلامی فتح کند نیاز به همراهی و همدلی مردم با نظام است.

به گفته وی؛ البته مردم در ۴۵ سال گذشته سر بزنگاه‌ها به صحنه آمده و حمایت‌های خود را اعلام کردند اما در شرایط خاص عرصه‌های بین المللی و خاورمیانه، دوست و دشمن منتظر هستند که ببینند آیا در داخل ایران مردم همچنان از نظام حمایت می‌کنند.

قناعت یادآور شد: مردم همواره در مناسبت‌های خاص در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند اما یکی از عرصه‌هایی که میزان حضور را با عدد مشخص می‌کند درصد مشارکت در انتخابات است که اساس موجودیت نظام بوده و همه باید پای کار باشند.

استاندار در ادامه برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدیران و دستگاه‌های اجرایی نیز تحت نظارت هیات بازرسی استان هستند لذا نباید به نفع یا علیه کسی کار کنند و حتی در تماس‌های تلفنی هم باید مراقبت شود.

وی متذکر شد: براساس قانون در حد توان و طبق اعلام ستاد پشتیبانی انتخابات، امکانات دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت انتخابات و نظام باشد لذا اصلا قابل قبول نیست در این زمینه دستگاهی بهانه‌تراشی کند و اگر چنین موردی مشاهده شود حتما برخورد خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند، عنوان کرد: آرامش مظهر اقتدار است و نشان از توانمندی مدیران دارد لذا مراقب ایجاد حواشی باشند چون نیازمند فضای آرام، با نشاط و همدلی برای برگزاری انتخابات باشکوه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی در امیدآفرینی شد و گفت: از همین رو باید پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال انجام شود و برخورد شایسته و مناسب با مردم هم مورد انتظار است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید در هماهنگی کامل با هیات بازرسی استان و ستاد انتخابات باشند و اصلا قابل قبول نیست که فرمانداری از ادارات شهرستانی گلایه عدم همکاری داشته باشد.

قناعت با تاکید بر اینکه موجودیت نظام به این انتخابات است و اگر جایی مشکلی ایجاد شود مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند گفت: انتظار می‌رود تا زمان انتخابات حتی یک گزارش از این دست نداشته باشیم و همه تلاش ما باید بر افزایش مشارکت و امیدآفرینی و پرهیز از حواشی باشد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: اختلافات بین‌بخشی هم باید رفع و حل شود تا در آستانه انتخابات هیچ حاشیه‌ای در استان ایجاد نشود و نظارت بر این امر به عهده فرمانداران است.

به گفته وی؛ هرچه درصد مشارکت بالا رود نشانه پشتوانه مردمی نظام است و هرچه این مسئله پر رنگ‌تر شود قدرت چانه‌زنی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی هم افزایش خواهد یافت.

استاندار در ادامه بالا بودن درصد مشارکت مردم در انتخابات را تضمین‌کننده امنیت کشور دانست و افزود: مشارکت بالا در انتخابات خباثت‌ها و فتنه‌های دشمن را بی‌اثر می‌کند زیرا نشان‌دهنده همراهی مردم با نظام است آن هم در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و زمانی که در گوشه و کنار دنیا درگیری و جنگ وجود دارد.

قناعت به ورود آیت الله رئیسی به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از این حیث باید درصد مشارکت در انتخابات از سوی مردم استان در سایه فضای تعامل و هم‌افزایی بالا باشد.

وی در پایان بر تلاش برای مشارکت حداکثری، امیدآفرینی، تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در آستانه انتخابات تأکید کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از