حالت تاریک

همراهی ۱۵۰ پزشک‌جهادی در ارائه‌خدمات به مددجویان‌بیرجندی

همراهی ۱۵۰ پزشک‌جهادی در ارائه‌خدمات به مددجویان‌بیرجندی

گروه جهادی درمانی الکفیل که این روزها مهمان بیرجندی‌ها هستند با همراهی ۱۵۰‌ پزشک جهادی در خدمات دهی به مددجویان تحت حمایت کميته امداد این شهرستان سر از پا نمی شناسند.

 

به گزارش خاورستان، این روز‌ها سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تبدیل به کلینیک تخصصی دندانپزشکی و سایر خدمات پزشکی برای خدمات‌رسانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد حال و هوای دیگری به خود گرفته است و حضور جهادی‌ها در این سالن غوغا به پا کرده؛ هر فردی که وارد می‌شود کارش بی‌پاسخ نمی‌ماند و پزشکان جهادگر برای خدمت‌رسانی به آن‌ها سر از پا نمی شناسند و همین است که نام قرارگاه جهادی الکفیل زبان به زبان چرخیده است.

آنان قلب‌های‌شان برای مردم می‌تپد تا با کاهش آلام و درد‌ها چتر مهربانی را بر سر مردمی که در سخت‌ترین شرایط ممکن هستند، بگسترانند.

با این که چند روزی تا ولادت حضرت زینب(س) باقی مانده با عشق به این بانوی بزرگوار و مقام معظم رهبری فعالیتشان را شروع کردند و می‌روند تا با خدمات‌شان لبخند بر لبان محرومان نقش ببندد همین است که در دل‌ها جا دارند و دعا‌های خیر مردمی که شاید سال‌هاست کسی از آنان خبری نگرفته می‌شود بدرقه راه‌شان‌ است.

حجت‌الاسلام دکتر سید امیر عبدالملکی مسئول گروه جهادی درمانی الکفیل در حاشیه برگزاری این اردوی جهادی در جمع خبرنگاران گفت: توفیقی نصیب شد تا در ایام مقارن با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در اردوی ۴ روزه در خدمت مردم خونگرم و ولایتمدار خراسان‌جنوبی در شهر بیرجند باشیم .

به گفته وی این اردو با همراهی ۱۵۰ دندانپزشک، اساتید و هیئت علمی برگزار شده که یک ایران کوچک را تشکیل دادند چرا که از ۲۰ استان کشور در این گروه نماینده‌ای از دندان‌پزشکان و پزشکان برای خدمت به این عزیزان حضور دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰۰ نفر از دستیاران دندانپزشکی که از دانشجویان دانشکده علوم پزشکی بیرجند هستند که با تیم پشتیبانی و تاسیسات در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در این گروه به نیازمندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته وی خدمات شامل دندان پزشکی در تمامی سطوح اعم از جراحی، کشیدن، ترمیم‌ها، پرکردن، عصب‌کشی‌ و خدمات چشم پزشکی معاینه، انتخاب فریم عینک و تحویل عینک و خدمات تخصصی زنان است و مابقی خدمات نظیر گوش،حلق و بینی و پوست، مو ، عفونی، داخلی و هر نیازی که این عزیزانی که تشریف می‌آورند و قدم بر سر چشم ما می گذارند ارجاع به متخصص می دهیم تا ظرف این مدت تمام عزیزان مراجعه به کلینیک‌های تخصصی داشته باشند.

وی به این نکته اشاره کرد: قرارگاه جهادی الکفیل متشکل از نخبه‌های حوزوی و دانشگاهی هستند که به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار نگذارید بار روی زمین بماند در استان‌های مختلف حضور می‌یابند.

وی افزود: خراسان‌جنوبی با توجه به این که نسبت به مرکز کشور دور است و زیر ساخت‌های لازم برای تردد اعم از ریلی و هوایی را ندارد شاید کمتر گروه‌های جهادی در این مکان توفیق خدمت داشته باشند که با عنایت خدا توفیق شد که این اردو برای ۴ روز را در بیرجند تشکیل دادیم و امیدواریم این توفیق حاصل شود که بتوانیم دوباره در این استان برای خدمات رسانی به مردم خراسان‌جنوبی حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در مدت ۴ روز طلایی به نيت وجود نازنین حضرت زینب(س) از ساعت ۸ صبح تا هر زمانی که ولی نعمتان مددجو حضور داشته باشد به آن‌ها خدمات‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل خوب بین کمیته امداد استان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مسئولان خیلی خوب پای کار بودند و افزون بر این استقبال دندان‌پزشکان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی هم خیلی خوب بود طوری که بر عکس تصورمان تعداد یونیت‌ها کمتر از تعداد پزشکان بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های ریلی و هوایی در خراسان‌جنوبی زمینه برای حضور بیشتر دندانپزشکان و پزشکان این گروه جهادی در این منطقه محروم فراهم شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از