حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خبر داد:

اشتغال‌زایی برای ۱۸۵۹ نفر توسط پایگاه مقاومت بسیج

اشتغال‌زایی برای ۱۸۵۹ نفر توسط پایگاه مقاومت بسیج

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۳۰۰ پایگاه‌ مقاومت بسیج برای هزار و ۸۵۹ نفر شغل ایجاد کردند که از علمکردهای موفق در خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، سردار محمدرضا مهدویروز پنجشنبه در شورای اداری استان با بیان اینکه در آستانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه هستیم، اظهار کرد: در این سال‌ها، مجموعه بسیج در همه فراز و نشیب‌های کشور با همه توان پای کار آمد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر مسائل امنیتی و دفاعی بسیج امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارد، افزود: در عرصه‌های امنیتی که سال گذشته دشمن در کشور کلید زد بسیجیان دوش به دوش بقیه مجموعه‌های نظامی به میدان آمدند و توانستند با همکاری دستگاه‌های امنیتی این مسائل را جمع کنند.

وی به فعالیت بسیج در عرصه‌های اقتصادی، سازندگی ومحرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب و در راستای سند اعتلای بسیج ۱۲ قرارگاه به پشتوانه نیروهای مردمی فعال شده است.

سردار مهدوی در ادامه قرارگاه جذب و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی را از جمله این قرارگاه‌های بسیج معرفی کرد و گفت: باید به سمتی برویم که تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی محقق شود و اگر چنین ظرفیتی داشته باشیم هیچ کشور و بیگانه‌ای قصد طمع به کشور ما و جهان اسلام را نخواهد داشت و راهی دیگر جزء این نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: امروز اگر انتفاضه سنگ در فلسطین تبدیل به موشک شده با همین نسخه بسیج بوده است.

وی به تشکیل قرارگاه تعالی سازمانی و تقویت نهادی و مردمی در بسیج اشاره کرد و افزود: باید همه ظرفیت‌های مردمی شناسایی شوند به نفع کشور و دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم.

سردار مهدوی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بسیج، ادامه داد: با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرایط امرار و معاش در روستاهای استان فراهم شده و در برخی از این مناطق حتی یک نفر بیکار هم نداریم.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: قرارگاه جهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی، فضای مجازی، جهاد تبیین، دفاعی و امنیت راهیان نور، تعالی زن و خانواده، سازندگی و محرومیت‌زدایی هم از جمله دیگر قرارگاه‌های بسیج است.

وی  در ادامه به عملکرد برخی از قرارگاه‌های بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۳۰۰ پایگاه‌ مقاومت بسیج برای هزار و ۸۵۹ نفر شغل ایجاد کردند که از علمکردهای موفق در خراسان جنوبی است.

سردار مهدوی عنوان کرد: همچنین در مدت یاد شده به کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج هزار و ۵۳۹ نفر با ترک اعتیاد به سمت مشاغل مختلف با اعطای تسهیلات هدایت و هزار و ۶۳ زوج از طلاق منصرف شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ادامه احیای قنوات را از دیگر اقدامات بسیج در روستاها ذکر کرد گفت: در همین راستا بعد از ۲۵ سال آب به مزارع برخی از روستاها رسیده و همین مسئله مهاجرت معکوس را رقم زده است.

 وی با بیان اینکه با ایجاد قرارگاه‌های بسیج، شتاب رو به جلویی به کارها دادیم، افزود: پایگاه‌های مقاومت بسیج باید مورد حمایت معنوی مدیران در دستگاه‌های اجرایی باشد و اگر روحیه بسیجی بر همه ادارت حاکم شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرارگاه جهاد تببین با ۶ کارگروه در همه شهرستان‌ها تشکیل شده است، افزود: توجه نکردن به اقدامات تبیینی باعث شده که برخی از جوانان تحت تاثیر فضای سنگین رسانه‌ای دشمن به منحرف بروند.

وی در پایان گفت: لذا در بحث جهاد تببین اقداماتی انجام شد و امسال علیرغم اینکه دشمن اول مهر پرالتهابی را برای کشور طراحی کرده بود اما به دلیلی اینکه کار تبیینی به درستی صورت گرفته بود، نقشه‌های آنها نقش بر آب شد و اتفاق خاصی نیفتاد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از