حالت تاریک
در دولت سیزدهم؛

خریدتضمینی گندم در خراسان‌جنوبی رشد چشمگیری داشته است

خریدتضمینی گندم در خراسان‌جنوبی رشد چشمگیری داشته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پیش‌بینی خرید تضمینی بالغ بر ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در استان در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری امروز در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس یش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

جعفری افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، عنوان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از ۲ هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری جهش تولید با مشارکت مردم است، افزود: همچنین تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۳ هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از