حالت تاریک
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تاکید کرد:

کارگاه‌های خرد‌خانگی راهکاری‌ برای‌کاهش‌آسیب‌های اجتماعی

کارگاه‌های خرد‌خانگی راهکاری‌ برای‌کاهش‌آسیب‌های اجتماعی

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) گفت: با فعال کردن هلدینگ‌های اقتصادی همانند کارگاه‌های اقتصادی کوچک و صندوق‌های قرض الحسنه در بین بانوان بسیاری از مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی رفع می‌شود.

به گزارش خاورستان، سردار محمدرضا مهدوی در جمع اعضای هیات اندیشه ورز بسیج جامعه زنان اظهار کرد: بسیج یعنی بسیج کردن همه امکانات و ظرفیت های جامعه در جهت حل مسئله؛ لذا در عرصه بسیج و سپاه باید بر اساس منویات امامین انقلاب عمل کنیم.

 وی با بیان اینکه باید ظرفیت های مختلف را شناسایی و یک وجه مشترک را در گروه ها برای حل مسائل ایجاد کنیم، افزود: یکی از اشکالات کشور موضوع اقتصاد است. در حوزه خواهران نیاز به فکر و راهکار داریم لذا در قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی گام هایی برای اقتصاد برداشته ایم.

 سردار مهدوی گفت: کارگاه های خرد خانگی که به ظاهر کوچک هستند بسیاری از مشکلات کشور را رفع می کنند، به طور مثال 100 درصد اهالی یک روستای استان، با طرح های بسیج سازندگی شاغل شدند و متوسط ماهانه تا چهار میلیون تومان درآمد دارند؛ این مهم باعث تقویت خودباوری در بانوان شده است.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با حمایت های بسیج در روستاها علاوه بر کمک های معیشتی و توانمندسازی بانوان، در موضوع تحصیل هم موفقیت هایی را کسب کرده ایم.

 سردار مهدوی با بیان اینکه با توانمندسازی بانوان، بسیاری از آسیب های اجتماعی رفع شده است، گفت: اگر امروز مردان موفقی داریم در دامن بانوان پاکی رشد یافته اند که زمینه طی کردن مدارج عالی برای آنها فراهم شده است.

 وی نبود یک هلدینگ ویژه بانوان در بخش اقتصادی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همچنین صندوق قرض الحسنه مردم پایه ویژه بانوان باید راه اندازی شود.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: با فعال کردن هلدینگ های اقتصادی همانند کارگاه های اقتصادی کوچک و صندوق های قرض الحسنه در بین بانوان بسیاری از مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی رفع می‌شود.

 سردار مهدوی بر انجام کار تبیینی در حوزه فرزندآوری به ویژه بسیجیان تاکید کرد و گفت: قرارگاه جهاد تبیین در خراسان جنوبی بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری راه اندازی و فعال شده است و همه دستگاه های دولتی، غیردولتی، بخش ها، دانشگاه های و سایر باید اقدامات خود را برای مردم تشریح کنند.

فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی هم در این دیدار از برگزاری یادواره شهدای زن استان خبر داد و گفت: این مراسم با سخنرانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در هفته جاری برگزار می شود.

 وی رونمایی از 2 جلد کتاب، روایتگری و اجرای سرود را از دیگر برنامه های این مراسم برشمرد و گفت: همچنین جمعی از بانوان بسیجی استان در یک جلسه تخصصی با مینا بیابانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور دیدار و گفتگو خواهند کرد.

 گفتنی است، در این دیدار برخی از بانوان بسیجی از اقشار مختلف به طرح دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از