حالت تاریک
معاون استاندار خراسان‌ جنوبی:

کار فرهنگی، نباید معطوف به زمان خاصی باشد

کار فرهنگی، نباید معطوف به زمان خاصی باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی در طول سال باید در حوزه های مختلف برنامه‌ ریزی شود و معطوف به زمان خاصی نباشد.

به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان اظهار کرد: انجام کار برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی منحصر به یک روز و یک ماه نیست بلکه باید به صورت مداوم و مستمر در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در تمام موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و ... باید پیوست فرهنگی آن مدنظر باشد تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه امسال از هفتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی تعیین شده، گفت: این هفته با شعار محوری «خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان» نامگذاری شده است که اجرا برنامه‌های آن در سطح استانی و شهرستانی پیش‌بینی شده است.

 

طالبی با اشاره به اهداف برگزاری هفته فرهنگی استان تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی و همبستگی اجتماعی، تقویت روحیه نشاط اجتماعی، معرفی توانمندها و ظرفیت‌های استان، معرفی شخصیت‌ها و مشاهیر، معرفی آداب و رسوم و سنن و تولیدات سنتی و محلی، تثبیت نگرش‌ها و رویکردهای اصیل فرهنگی و همچنین ایجاد همدلی و همگرایی بین مدیران و مردم از جمله اهداف هفته فرهنگی محسوب می‌شود.

 

برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی و فرهنگی و حوزه مد و لباس در فرهنگسرای شهرداری بیرجند، جشنواره غذای سالم و سنتی، برنامه موسیقی سنتی، معرفی آداب و آئین‌های سنتی، کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، یادواره شهدای هنرمند، جشنواره بازی‌های بومی و محلی از جمله برنامه‌های فرهنگی در استان پیش‌بینی شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از