حالت تاریک
پژوهشگر مهدویت:

کسب هویت از امام زمان شرط ظهور است

کسب هویت از امام زمان شرط ظهور است

پژوهشگر و مدرس مهدویت گفت: در گام اول باید از امام عصر (عج) کسب هویت کنیم و چنین انسانی شاداب است و نشاط دارد.

به گزارش خاورستان، حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل عصر دوشنبه در اجتماع مردمی بیعت با امام عصر (عج) که همزمان با سالروز آغاز امامت مهدی موعود در میدان ابوذر شهر بیرجند برگزار شد افزود: اگر می‌خواهیم برای ظهور امام عصر قدم برداریم باید خواسته امام را بر خواسته خود مقدم بداریم و گام اول کسب هویت از امام است.

وی اظهار داشت: بحران هویت در کشور ما از چالش‌های اصلی بوده چون هویت‌ها مجازی است و هرکسی از عنوان و اعتبارش کسب هویت می‌کند.

پژوهشگر و مدرس مهدویت گفت: زیارت عاشورا به ما یاد داد وقتی می‌گویی یا صاحب الزمان فقط امام عصر را صدا نزن بلکه از امام خود کسب هویت کن و بگو من بزرگم، جایگاه و شخصیت دارم لذا جایگاه من این است که یا حسین بگویم.

وی افزود: دغدغه امام عصر (عج) فرج است و ما می‌خواهیم خواسته امام زمان را عملی کنیم لذا امام می‌فرماید اگر یکدل و یکرنگ شدید فرج من به تاخیر نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام کفیل گفت: مهدوی بودن یعنی از امام هویت گرفتن، خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح دادن، عاشق یکدیگر بودن و انس گرفتن با دیگران که همه شهدا، ایثارگران و احیاگران دین با این صفات به میدان جنگ رفتند و جان دادند تا به طور طبیعی جامعه رشد بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که ظهور امام زمان به دست کیست؟ گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ظهور و حکومت امام عصر را به دست شما قرار دادم و شیعه در دوران غیبت امام زمان نزدیک به هزار و ۲۰۰ سال است که زندگی می‌کند، یا صاحب الزمان می‌گوید و عشق به امامت دارد اما هنوز دغدغه اولش حکومت امام زمان نشده است.

این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم بیرجند برگزار شد و با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مداحی، سرودخوانی و قرائت میثاق نامه دوازده بندی همراه بود.

 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از