حالت تاریک
در گفتگو با خاورستان عنوان شد؛

گروه جهادی شوکت‌آباد پیشتاز در عمران و آبادانی

گروه جهادی شوکت‌آباد پیشتاز در عمران و آبادانی

مسئول گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آباد گفت: این گروه جهادی تاکنون ده‌ها پروژه عمرانی عام‌المنفعه را در سطح مساجد، مدارس و اماکن شهر و روستا به انجام رسانده است.

علیرضا امینی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: این گروه جهادی از سال ۱۳۹۹ به‌صورت غیررسمی و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ هم به‌صورت رسمی کار خود را با کسب مجوز از سازمان بسیج سازندگی آغاز و به‌صورت خودجوش فعالیت‌های خود را با اقدامات مختلفی در سطح روستای گردشگری شوکت‌آباد و روستا‌های هم‌جوار شروع کرد.

وی افزود: هدف و رسالت این گروه جهادی؛ کمک و خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و آبادانی مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار است که در این خصوص فعالیت‌های جهادی از قبیل احیاء قنوات، تهیه جهیزیه، تهیه بسته‌های معیشتی، کمک به ساخت مساجد، مدارس، تکایا و مراکز مذهبی و به طور ویژه کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت است.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات مردم، محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی از موانع پیش‌روی افراد محروم و نیازمند جامعه نیز از اهداف این گروه است.

مسئول گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آباد با بیان اینکه چار‌چوب این گروه جهادی طبق اساسنامه سازمان بسیج سازندگی مشخص شده و طبق ضوابط تعیین شده فعالیت می‌کند، گفت: هم‌اکنون نیز گروه‌های جهادی با تشکیل قرارگاه‌های عملیات جهادی سازماندهی شدند و با هماهنگی قرارگاه و سلسه مراتب اداری وفرماندهی فعالیت می‌کنند.

امینی نسب بیان کرد: گروه جهادی شهید شبانی شوکت آباد از هشت نفر استادکار بنا، معمار، دو مهندس عمران مجری و ناظر فنی و ۳۰ نفر افراد بسیجی عادی و فعال پایگاه مقاومت بسیج روستا تشکیل شده است که بر‌اساس نیاز و اعلام فراخوان، افراد به اردو‌های جهادی اعزام می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب جهادگران این گروه شاغل اعم از دانشجو، کارمند و کاسب هستند، فعالیت گروه جهادی بیشتر در روز‌های تعطیل انجام می‌شود.

امینی نسب از‌جمله خدمات و کار‌های عمرانی انجام شده در گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آباد؛ بازسازی کامل و صفر تا صد مسجد پنج تن آل عبا شوکت آباد، ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی مسجد، ساخت آبدار خانه مسجد، دیوار کشی نما بیرونی و همچنین پیرامونی مسجد، و کاشی‌کاری و سرامیک کاری سرویس‌های بهداشتی مسجد جواد الائمه واقع در شهرک مسکن مهر روستا، اجرای دیوار‌های اطراف و دیوار چینی دور تا دور مسجد امام زمان (عج) و دیوار چینی مغازه‌های مسجد واقع در شهرک امام علی علیه‌السلام بیرجند، سنگ‌فرش آشپزخانه مسجد جامع توحیدبیرجند و ده‌ها طرح عمرانی دیگر بوده است.

وی افزود: همچنین از‌جمله اقدامات غیر عمرانی و خدمات دیگر از گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آباد، دعوت از گروه‌های جهادی همچون درمانی، تعمیرات لوازم خانگی، آرایشگر مرد، تعمیر لوازم خانگی اهالی روستا، اهداء خون، برگزاری اردوه‌های کوهپیمایی و پیاده‌روی هفتگی، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس، همکاری در توزیع سبد‌های غذایی با کانون خادمیاران رضوی، تهیه وتوزیع اقلام معیشتی، برگزاری جلسات فرهنگی ومحافل انس با قرآن، تامین جهیزیه، تامین بخشی از بدهی یک زندانی آبرو‌مند و... بوده است.

مسئول گروه جهادی شهید علی شبانی شوکت آباد خاطرنشان کرد: کاری که برای رضای خدا و با اخلاص باشد، قطعا باعث آرامش روحی و روانی می‌شود که خوشبختانه تاکنون اردو‌های جهادی آنچنان لذت و نشاطی برای جهادگران داشته، که پس از اتمام هر اردو، همه برای برگزاری اردوی بعدی و اعلام زمان و مکان آن انتظار می‌کشند.

امینی نسب با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه عمرانی بخصوص در ساخت مساجد، حسینیه‌های مدارس و منازل محرومین بوده است، گفت: با توجه به نیاز‌سنجی در اردو‌های قبلی، خلا کار فرهنگی مشهود بود که در این خصوص به درخواست سازمان و مردم، در شهریورماه سال ۱۴۰۲ دومین گروه جهادی روستای شوکت آباد را به نام گروه جهادی شهید حمیدرضا مساح تاسیس کردیم که در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: در ابتدا این گروه مزین به نام شهید علی‌آبادی بود، اما چون تصمیم گرفته شد که هر تشکل و مجموعه‌ای در روستا به نام یکی از شهدای شوکت‌ آباد باشد و چون پایگاه مقاومت بسیج روستا به نام شهید علی‌آبادی بود، عنوان این گروه جهادی به نام شهید بسیجی «علی شبانی شوکت‌آباد»تغییر داده شد.

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از