رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد

اجرای روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ ۲۵ کیلومتر از طول راههای خراسان جنوبی

صادقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 25 کیلومتر از طول راههای استان روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده است.

به گزارش خاورستان، رضا صادقی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ کیلومتر از طول راههای استان روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ اجرا شده است.
وی افزود: مخلوط های میکروسرفیسینگ شامل مصالح صددرصد شکسته با دانه بندی مشخص، قیرامولسیون اصلاح شده، آب و فیلرهای معدنی است که در نهایت با یکدیگر مخلوط شده و سپس با ماشین مخصوص میکرو سرفیسینگ بر روی سطح جاده پخش می شوند. پرکردن شیارهای جای چرخ ها، گود افتادگی ها و ناهمواری های عرضی و طولی، پر کردن درزها و ترک‌های کم عمق و سطحی، اصلاح عریان شدگی ها، افزایش اصطکاک، اصلاح ناهمواری های سطحی، زیبایی بیشتر جاده، رفع اکسید شدن قیر سطحی آسفالت، رفع قیرزدگی سطحی، پر کردن چاله های کم عمق، جلوگیری از خرابی های بیشتر سطح جاده و به طور کلی افزایش سطح سرویس دهی جاده از مزایای بکارگیری آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ است.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: اجرای این نوع روکش آسفالت حفاظتی علاوه بر سرعت بالا درانجام پروژه و صرفه اقتصادی به جهت استفاده از قیرامولسیون در نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست ، ازآلودگی های محیطی جلوگیری می کند. عمرآسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ ، بین ۵ تا ۱۰ سال است و استفاده ازاین نوع آسفالت باعث صرفه جویی درهزینه ها تا یک سوم لایه آسفالتی می شود.
همچنین ازمزایای دیگراجرای این روش می‌توان به راندمان بالای پخش، حداقل انسداد ترافیکی و تامین سطحی هموار، آب بند و با مشخصات اصطکاکی قابل قبول اشاره کرد.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: برای اولین بار در راههای شریانی استان خراسان جنوبی حد فاصل پلیس راه تا میدان فرودگاه ، اجرای میان لایه آسفالت گرم GAP -GRADED (دانه بندی باز) به طول ۳ کیلومترانجام گرفته است.
صادقی افزود: از دیگر مزایای این نوع آسفالت نسبت به سایرآسفالتها، کاهش درصد قیر، عدم پاشش آب درزمستان زیرچرخ وسایط نقلیه ، تاخیر در بروز ترکهای طولی وعرضی (این لایه به خاطرفضای خالی بالا باعث جلوگیری ازسرایت ترکها به سطح روسازی شد)، احساس آرامش راننده در زمان عبوراز روی این نوع آسفالت به خاطر کاهش آلودگی صوتی ،قابلیت اجرا دردمای پایین (دمای پخش این اسفالت بین ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد است) و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش عمر روسازی است.
وی افزود: تا پایان سال جاری نسبت به اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر از محورهای استان با روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ اقدام خواهد شد، همچنین اجرای کلیه لکه گیری ها در سطح محور های استان ، با آسفالت گرم با دانه بندی باز در دستورکار قرار گرفته است.
انتهای پیام/ ۱۳۲