رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

اعمال قانون بیش از ۲ هزار خودرو در ممنوعیت تردد شبانه/ هوشمندسازی معابر درون شهری سرعت گیرد

عباسی گفت: از ابتدای طرح ممنوعیت تردد شبانه که بر اساس ستاد ملی کرونا در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود تاکنون دو هزار و ۵۱ خودرو اعمال قانون شده است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، علیرضا عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده میزان تصادفات طی ۹ سال گذشته در ۹ ماهه سال روند کاهشی داشته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی افزود: شهرهای فردوس، قاین، بیرجند و طبس چهار شهر پرتصادف استان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث تصادفات جرحی نیز شاهد روند ثابتی در استان هستیم.
عباسی به اعتبارات ماده ۲۳ اشاره کرد و گفت: اعتبارات واصل شده از این محل بیش از ۷ درصد بوده که درخواست می‌شود نسبت به وصول بیشتر این اعتبار اقدام و در بحث هوشمندسازی کمک حال استان باشد.
وی در مورد خدمات انجام شده، بیان کرد: یک هزار و ۴۸۵ خودرو نو و وارداتی شماره گذاری، ۲۷ هزار و ۸۰۱ دستگاه خودرو نقل و انتقال، ۹ هزار و ۲۰۶ دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری، ۵۲۳ پلاک ناخوانا به صورت رایگان تعویض پلاک و در مجموع ۴۹۰۰ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در مورد ممنوعیت تردد شبانه، افزود: طبق ستاد ملی کرونا ممنوعیت تردد درون شهری از ابتدا بوده و لغو نشده است. در حال حاضر نیز طبق جلسه روز گذشته که در استانداری برگزار شد مقرر شده از روز شنبه محدودیت‌های درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح باشد.
عباسی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد شبانه، اصناف نیز نیم ساعت قبل از آغاز محدودیت تردد کار خود را تعطیل کنند.
وی بیان کرد: از ابتدای طرح ممنوعیت تردد شبانه که بر اساس ستاد ملی کرونا در استان اجرا می‌شود تاکنون دو هزار و ۵۱ خودرو اعمال قانون شده است.
۳۴ درصد موتور سیکلت‌های رسوبی آزاد سازی شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: در طرح آزادسازی موتورهای رسوبی که بیش از یکسال در پارکینگ ها بودند، ۲۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت ساماندهی و با رانندگان تماس گرفته شد و تا کنون ۳۴ درصد این موتورسیکلت‌ها آزاد شده است.
عباسی با بیان این‌که این طرح یک طرح استثنایی بود، افزود: فردا ۳۰ بهمن آخرین روز اجرای طرح است که امیدواریم تا پایان سال تمدید شود‌.
وی از شناسایی ۱۰ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و بیان کرد: ۵ نقطه اصلاح و ۴ نقطه اصلاح نشده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: پیشنهاد میشود مصوبات شورای ترافیک شهرستانها لازم الاجرا باشد.
عباسی از صدور ۱۸ هزار و ۷۸۲ گواهینامه خبر داد و گفت: ۲هزار و ۴۹۹ وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه شده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین کشته‌های ناشی از تصادفات، هر ۱۳ روز یک نفر در معابر درون شهری استان کشته می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ۶۹۳ کیلومتر معابر اصلی و یک هزار و ۳۰۹ کیلومتر معابر فرعی در استان داریم.
کاهش ۲۴ درصدی تصادفات درون شهری
عباسی از کاهش تصادفات درون شهری خبر داد و عنوان کرد: در بحث تصادفات جرحی ۲۴ درصد و تصادفات فوتی ۲۵ درصد کاهش داشته ایم و مجموع تصادفات درون شهری ۲۴ درصد کاهش داشته است.
وی دلیل اصلی تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، خوردن و آشامیدن، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و عدم اطلاع از حق تقدم با وسیله نقلیه در دور میدان دانست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: متاسفانه از ابتدای سال ۹ نفر متوفی عابر پیاده درون شهری داشتیم که نیاز است معابر به خط کشی و پل هوایی تجهیز شود.
هوشمند سازی معابر درون شهری سرعت گیرد
عباسی تاکید کرد: درخواست می‌شود نسبت به هوشمند سازی معابر درون شهری حداقل در مرکز استان سرعت بخشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: محدودیت های تردد نشان داد که چقدر در این زمینه ضعف داریم. دوربین برای اعمال قانون داریم اما تعداد کم است. دوربین های دیگری داریم که نیاز به کد دارد که اگر کار کد گزاری انجام شود خیلی خوب است چراکه دوربین اعمال قانون کرده و نیازی به حضور نیرو در معابر نداریم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر نسبت به تجهیز و هوشمند سازی یک دستگاه خودرو مجهز به دوربین حداقل برای مرکز استان اقدام شود میتوان اعمال قانون را با دستگاه انجام داد‌.
هوشمند سازی معابر مستلزم کمک بخش خصوصی
محمد فرهادی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار کرد: در بحث محدودیت های تردد درون شهری طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، تنها ساعت محدودیت ها تغییر کرده و اعمال محدودیت ها از روز شنبه با ساعت جدید به معنای این نیست که قبل از این محدودیت تردد در استان اجرا نمی‌شده است.
وی در مورد هوشمند سازی دوربین‌های درون شهری، افزود: بحث هوشمند سازی مستلزم هزینه و اعتبار است و این اعتبار از توان شهرداری‌ها خارج است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: درخواست می‌شود در این خصوص از بخش خصوصی کمک گرفته شود چراکه اجرای هوشمند سازی برای شهرداری کار سختی است.
در این جلسه چند دستور کار در مورد شهر دیهوک بررسی شد.
انتهای پیام/۱۲۷/ ۱۱/ ۴