مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

اولویت وزارت راه شهر سازی بر عبور راه آهن شرق کشور از خراسان‌جنوبی است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اولویت وزارت راه و شهرسازی بر این است که راه آهن شرق کشور از خراسان‌جنوبی و بیرجند عبور کند و آن را باصرفه‌ترین راه و مسیر می‌داند.

به گزارش خاورستان، مهدی جعفری ظهر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی پنج‌شنبه در نشست تخصصی راه‌آهن که با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، اظهارکرد: بخش حمل و نقل در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در استان‌های مرزی چون خراسان‌جنوبی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: پروژه‌هایی‌که در حوزه راه در خراسان‌جنوبی در دست اجرا است بی‌شک برای نیروهای زیادی زمینه ایجاد اشتغال را به وجود خواهد آورد.
جعفری ادامه داد: شروع دو پروژه راه‌آهن به مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ و همچنین پنج پروژه باند دوم به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و طول ۹۰ کیلومتر تحول چشمگیری را در بخش حمل و نقل خراسان‌جنوبی ایجاد خواهدکرد.
وی افزود: پروژه راه‌آهن شرق‌کشور که از چابهار آغاز شده و با عبور از زاهدان و بیرجند به راه‌آهن بافق- مشهد متصل می‌شود از جمله اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: اهمیت این پروژه در اتصال بخشی بندر چابهار به آسیای میانه و هند و البته افزایش ارتباطات بین‌المللی است و از این منظر این پروژه را باید در سطح کلان و به صورت ملی و فرا استانی دید.
جعفری اظهارکرد: اینکه برخی می‌گویند این پروژه ممکن است از مسیر چابهار و زاهدان به سمت کرمان و طبس منحرف شود به دلایل عدیده به صرفه نیست و از طرفی دیگر این پروژه براساس طرح‌های از پیش تعیین شده پیش می‌رود.
وی بیان کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی بر این است که راه آهن شرق کشور از خراسان‌جنوبی و بیرجند عبور کند و آن را باصرفه‌ترین راه و مسیر می‌داند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احداث هر کیلومتر ریل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: ازآنجایی که در چنین پروژه‌هایی تنها بر اعتبارات دولتی نمی‌توان تکیه کرد بخش خصوصی ورود پیدا کرد.
مهر
انتهای پیام/۱۲۷/ ۶۶/