مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان:

اولین وظیفه رسانه تبیین و تشریح قوانین و وظایف نمایندگان است

خسروی گفت: اگر یکی از نامزدها برای به دست آوردن رأی مردم قولی داد، مردم با علم به وظایف یک نماینده می‌توانند تشخیص دهند که نامزد نمایندگی آیا وعده‌ای در حوزه اختیاراتش می‌دهد که اگر خلاف آن باشد معلوم است او برای رأی جمع کردن دروغ می‌گوید.

به گزارش خاورستان، حسین خسروی‌چاهک مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که نقش رسانه‌ها در جریان سازی برای انتخابات چند نقش قابل توجه و شاخص است، بیان کرد: نکته اول این است که به نظر من رسانه‌ها وظیفه دارند بحث حدود اختیارات و وظایف نمایندگان را برای مردم تبیین کنند.
وی افزود: اگر کار به درستی و واضح به عنوان انتخاب کنندگان تبیین شود باعث دو اتفاق مبارک خواهد شد. اول اینکه باعث می‌شود مردم چیزی فراتر از اختیارات نماینده را از او مطالبه نکنند، نکته مهم دیگر هم این خواهد بود که نماینده در حیطه وظایف خودش به درستی خدمت کند.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان موضوع تبیین وظایف نمایندگان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: اگر یکی از نامزدها یا طرفداران نامزدها برای به دست آوردن رأی مردم قولی را به مردم بدهند، مردم با علم به وظایف یک نماینده می‌توانند تشخیص دهند که نامزد نمایندگی آیا وعده‌ای در حوزه اختیاراتش می‌دهد که اگر خلاف آن باشد معلوم است او برای رأی جمع کردن دروغ می‌گوید.
خسروی اولین وظیفه را برای هر فردی که در رسانه فعالیت می‌کند چه خبرنگار چه مدیر مسئول و… تشریح و تبیین قوانین و وظایف نماینده‌ها در چارچوب قانون عنوان کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این مهمترین وظیفه‌ای که رسانه‌ها در راستای برگزاری انتخابات دارند، تشویق و ترغیب مردم برای شرکت مردم در اصل انتخابات است.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر کشور و عملکرد نادرست برخی از مسئولان گفت: عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کنند که ممکن است میزان مشارکت مردم در این انتخابات نسبت به انتخابات‌های قبل کاهش یابد، بنابراین رسانه‌ها وظیفه دارند، نقش مردم را به عنوان صاحبان اصلی این نظام را به آنها یادآوری کنند و عنوان هم کنند که اگر می‌خواهیم مجلس کارآمدی را داشته باشیم این کار آمدی به انتخاب درست ما بستگی دارد.
خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه‌ها می‌توانند به انتخاب اصلح تا حد زیادی کمک کنند، به این شکل که اول ویژگی‌های یک نماینده اصلح را برای مردم برشمردند.
وی معتقد است باید رسانه‌ها در طول ادوار مجلس و ریاست جمهوری تحقیق کنند که قبل از انتخابات، اما خمینی (ره) و در این سال‌ها مقام معظم رهبری چه رهنمودهایی را برای انتخاب یک نماینده عنوان کرده اند.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان ادامه داد: افرادی که خود را در معرض انتخاب قرار داده اند نیز باید نسبت به شرایط حال کشور بدانند که چه افرادی باید داخل مجلس باشند، به عنوان مثال رسانه‌ها از این افراد بپرسند که آیا شما طرفدار شفافیت آرا هستید؟ که پاسخ آن دو کلمه بیشتر نیست.
رسانه با نگاه سیاسی و قومیتی ورود نکند
خسروی به طور صریح اعلام کرد به نظر من هیچ رسانه‌ای بی طرف نیست، چون طرفداری از یک نماینده و اعلام این حمایت بر اساس قانون کار نادرستی نیست، اما نکته مهم این است که اگر رسانه‌ای طرفدار یک فرد است و او را اصلح می‌داند و تلاش می‌کند که او رأی بیاورد، بعد از اینکه رأی آورد باید به نماینده انتخاب شده کمک کرد.
مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی خاورستان نوع کمک به نماینده را نیز مهم دانست و گفت: این کمک کردن به معنای پنهان کردن اشتباهات آن نماینده نیست بلکه باید خطاهایش را به وی یادآوری کنیم.
خسروی با بیان اینکه رسانه‌ها باید بزرگترین مشاوران نمایندگان باشند، اظهار کرد: این در حالی است که متأسفانه تعداد زیادی از نماینده‌ها وقتی به مجلس می رسند یا آن مشاوره را قبول نمی‌کنند یا اجازه ارائه مشاوره به آن مدیر رسانه داده نمی‌شود.
وی معتقد است اینکه امروز رسانه از یک نماینده حمایت کند اشکالی ندارد اما اگر رسانه‌ها سعی کنند رقابت‌های انتخاباتی که در دوم اسفند ماه تمام می‌شود به رفاقت‌ها تبدیل شود این موجب پویایی مجلس خواهد شد.
فعال رسانه‌ای خراسان جنوبی به عنوان آخرین نکته در این زمینه افزود: در هنگامی که فرد اصلح را انتخاب می‌کنیم باید به این نکته برسیم که رأی ما رأیی است بین ما و خدای ما که در این صورت به طور حتم مجلس کار آمدی خواهیم داشت، اما اگر صرفاً با نگاه‌های سیاسی و شهری و جغرافیایی و قومیتی ورود کنیم به جایی نخواهیم رسید.
انتهای پیام/۴