کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی مطرح کرد

ترور رسانه‌ای شهید سلیمانی؛ قبل و بعد از ترور فیزیکی/ در معرفی ابعاد شخصیتی حاج قاسم، کم‌کاری شده است

چاپاری با بیان این‌که آمریکا، پیوست رسانه‌ای اقداماتش را از مدت‌ها قبل از آغاز فعالیت اصلی شروع می‌کند و تا مدت‌ها بعد از آن نیز ادامه می‌دهد گفت: در قضیه ترور شهید سلیمانی نیز از مدت‌ها قبل خط رسانه‌ای دشمن این شهید بزرگوار را تروریست خواند و پس از ترور ایشان نیز اقدامات خود را توجیه کردند.

مهدی چاپاری کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: قدرت‌های استکباری خصوصاً آمریکا و انگلیس از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی‌های گسترده سعی کرده‌اند کلیه رفتارها، کنش و واکنش‌های خود را به صورت یک بسته همه جانبه طرح‌ریزی و اجرا کنند و در این بسته همه جانبه بخش بزرگی به پیوست رسانه‌ای اختصاص دارد.
وی افزود: به عنوان مثال هر وقت قصد تجاوزگری یا کودتا و … دارند به صورت دقیق پیوست رسانه‌ای برای این کار تعریف می‌کنند و با استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه‌ای خود، خط فکری خود را به مخاطب القا می‌کنند؛ این پیوست رسانه‌ای از مدت‌ها قبل از آغاز فعالیت اصلی شروع شده و حتی تا مدت‌ها بعد از آن نیز ادامه دارد.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی گفت: در قضیه ترور شهید سلیمانی نیز به همین صورت بوده است؛ از مدت‌ها قبل خط رسانه‌ای دشمن به نحوی برنامه‌ریزی کرده که این شهید بزرگوار را به دنیا و جهانیان به عنوان یک تروریست معرفی کنند؛ از ماه‌ها قبل از شهادت ایشان عکس این بزرگوار در مجله تایم چاپ شده و در آن ایشان به عنوان علت ناکامی‌های آمریکا در سوریه به مردم آمریکا معرفی شده بود.
چاپاری افزود: حتی با استفاده از قدرت خود در سطح رسانه‌های دنیا مانع از پخش اخبار پیروزی‌های جبهه مقاومت و شخص حاج قاسم در رسانه‌های جهان می‌شدند.
وی اظهار کرد: پس از ترور ایشان نیز رسانه‌های صهیونیستی با معرفی ایشان به عنوان تروریست شماره یک خاورمیانه سعی در توجیه رفتار خلاف قانون خود در به شهادت رساندن این بزرگوار داشته و دارند؛ حتی بالاتر از این اجازه پخش فیلم‌ها، تصاویر و بیانات و کلاً مشی ایشان داده نمی‌شود و این خود به معنای ترور مجازی ایشان است.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی گفت: در این یک سالی که از شهادت سردار بزرگوار ما گذشته است متأسفانه کم‌کاری‌های زیادی در خصوص معرفی ابعاد شخصیتی این بزرگوار شده است که بنده امیدوارم این کم‌کاری عمدی نبوده باشد؛ هنوز ابعاد کامل شخصیت و منش و رفتار این شهید بزرگوار برای نسل جوان بازگو نشده است.
چاپاری افزود: اکنون که فضای مجازی درصد زیادی از وقت و زندگی مردم را تحت‌الشاع قرار داده و همه مردم یا بیشتر مردم اخبار، تحلیل و حتی سبک زندگی خود را از شبکه‌های مجازی دریافت می‌کنند، وظیفه ما است که با حضور فعال در این عرصه ضمن خالی‌نکردن عرصه و میدان، شخصیت واقعی شهید بزرگوار را برای نسل جوان بازگو کنیم.
وی اظهار کرد: تجربه وداع و خاکسپاری شهید سلیمانی عزیز به ما آموخت که این نسل جوان به شدت تشنه معارفی این‌گونه از شهدای خود است.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی گفت: آمریکا در بحث نفوذ رسانه‌ای یا همان پیوست رسانه‌ای خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده است؛ حدود چند صد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان با بودجه‌های هنگفت اهدایی از طرف دولت آمریکا به صورت شبانه‌روزی و به صورت رایگان برای مردم فارسی‌زبان برنامه اجرا می‌کنند در حالی که آمریکا برای شهروندان خود همچین امتیازی قائل نیست و افراد باید برای استفاده از برنامه‌ها، سالانه اشتراک پرداخت کنند.
چاپاری افزود: سوال اینست چرا این خدمات را رایگان در اختیار مردم ما قرار می‌دهد؟ و پاسخ روشن است چون می‌خواهد با این برنامه‌ها سبک زندگی، عقاید و اعتقادات مردم ما را تحت‌تأثیر قرار و بلکه تغییر دهد.
وی اظهار کرد: رسانه‌های آمریکایی معمولاً سال‌ها قبل از نظامیان خود وارد کشورهای دیگر می‌شوند. در قضیه حمله به عراق و افغانستان با پیوست رسانه‌ای دقیق از یازده سپتامبر طوری برنامه‌ریزی کردند که علاوه بر ایجاد اجماع جهانی و همراه‌کردن چند کشور دیگر و تقسیم هزینه‌های جنگی بین آن کشورها، به راحتی و بدون مقاومت و ایجاد مزاحمت از طرف کسی این دو کشور را به اشغال خود درآوردند.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضای‌مجازی بسیج خراسان‌جنوبی گفت: با رسانه‌های بزرگ و فراگیر خود و با تغییر سبک زندگی مردم عملاً برای آینده خود نیرو و سرباز در آن کشور تربیت می‌کنند؛ بعداً حتی اگر از آن کشور اشغال شده خارج شوند با توجه به تغییراتی که از طریق رسانه‌ها بر فکر، ذهن، رفتار و اعتقادات جوانان ایجاد کرده‌اند عملاً افرادی غرب‌زده زمام امور را بر عهده گرفته که به سان غلامی حلقه به گوش آن‌ها خواهند بود.
چاپاری افزود: آمریکا، منطقه را به صورت یک منطقه واحد نمی‌بیند و بر هر کشوری سیاست رسانه‌ای خاص آن کشور را پیاده می‌کند.
انتهای پیام/۴