تشریح ابعاد سیاسی ویروس منحوس کرونا توسط نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

آیت الله عبادی در ویژه برنامه ی شمیم با تشریح ابعاد سیاسی و اجتماعی ویروس منحوس کرونا گفت: بدتر از ویروس کرونا، بیماری لیبرال دموکراسی غرب است.

به گزارش خبرنگار خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در سخنان مهمی به تشریح مسئله ی روز کشور و جهان(شیوع ویروس کرونا) در ویژه برنامه ی شمیم پرداختند.
متن بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به امام زمان(عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان، و با عرض تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه و مخصوصا امروز میلاد مقدس حضرت علی بن الحسین علی اکبر سلام الله علیه و در آستانه میلاد پرنور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) هستیم حالا فرصتی پیش آمد که از پشت موانع چند جمله ای با مردم عزیز خودمان صحبت کنم.
قبل از آن تشکر که چه عرض کنم بنده کسی نیستم ولی دعا می کنم برای همه ی خدمتگزاران به این مردم خوب و در شرایط فعلی، جهادگران حافظ سلامت جامعه که مجموعه ی پزشکان و پرستاران متصدیان اصلی این دفاع مقدس هستند.البته نقش مردم حزب الله و نقش بسیج و نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که تقریبا در همه ی حوادث و در همه ی پیشامدها مصداق بارز حصون الرعیه هستند حالا در مقابل مهاجمین جنگ های نظامی، در مقابل حوادث و بلایای طبیعی، در مقابل انواع تهدیدهایی که از جنبه ی سیاسی و اجتماعی وجود دارد که می دانیم به همان نحوی که دشمن می گوید همه ی گزینه ها روی میز ماست این نیروهای با ایمان پاسخگوی همه ی گزینه های دشمن هم هستند، از حوادث طبیعی هم هستند که طبعا بنده بر همه ی این مجموعه و شما دعا می کنم که بیشترین نقش را هم در عین حال خود مردم دارند از جهت پذیرش و همکاری که حرف اول را می زند ولی به هر حال ان‌شاءالله از این حوادث هم مردم و مسئولین در هر رده ای سرفراز بیرون خواهند آمد، این مقدمه است و به سه بخش اشاره ای می کنم که مستمعین و مخاطبین آن ها را به هم وصل خواهند فرمود.
اولین مطلب این است که در این عالم ممکنات، خِیر محض و شَر محض نیست، این موجودات مثل سکه دو رو دارند در عین حالی که یک روی سکه ممکن است شَر باشد در عین حال آن روی دیگر سکه خِیر، بقیه اش بستگی دارد به اینکه انسان ها با هوشیاری و علم و ایمان توفیق پیدا کنند در هر زاویه ای از بُعد خیرش بهره برداری کنند، همانچه که امروز در لسان رسانه ها گفته می شود چالش و فرصت و اگر چنانچه در زاویه ی فرصتش استفاده شود، همه ی اینها بهره است، چون هیچ کدام خِیر محض نیست و هیچ کدام هم شَر محض نیست، این ماییم که باید نسبت به هر یک آن زاویه ی خِیر را شناسایی و بهره برداری کنیم، از جمله همین بلیه ی جهانی که امروز پیش آمده و مسلم زوایای ناگواری دارد اما اگر ما شایستگی خودمان را نشان دهیم و در هر بخشش کارشناسی درست کنیم و از آن زاویه ی درستش بهره برداری کنیم همه ی اینها خِیر است، پس یک بخش این است که ما توجه داشته باشیم اینها شَر محض نیستند و در آن ها خِیر خفته و باید آن ها را کشف و استخراج کنیم.
در بخش دومش این است که به همین متصل است، این است که توجه داشته باشیم آنچه که از ناحیه ی ذات پروردگار می آید خِیر محض است بعد که در عالم ممکنات تلفیق می شود بستگی دارد به ما که ما هم داریم آزمایش می شویم، دنیا محل آزمایش است یعنی همین که در این آزمایش آیا وظیفه ی خود را انجام دادیم یا ندادیم، شما اسمش را هر چه می خواهی بگذار، اسمش را مرض بگذار بسیار خوب، اسمش را فقر بگذار، اسمش را مرگ بگذار، از آن طرف اسمش را صحت و غنا و توانگری بگذار، شهرت و سِمَت و مقام بگذار، فرقی نمی کند اینها هر کدام یک زاویه ی خِیر و شَر دارند لذا این ماییم که از همه ی اینها سکوی کمال بسازیم، آزمایش هم یعنی همین ولی توجه داشته باشیم آنچه از ناحیه ی پروردگار می آید خِیر محض است در تلفیقش با عالم ممکنات در یک آزمایش به ما می گویند این مسئله ی یک مجهولی و یا دو مجهولی را شما حل کن، تمام کمال هم در همین است، از باب مثال در اینکه آنچه از طرف پروردگار می آید خِیر است، عنایت کنید به قول مولوی خاک بر فرق من و تمثیل من، اینجا تمثیل هم نباید باشد ولی ناچار هستیم، خورشید افاضه ی نور می کند، نور خورشید را که ملاحظه می کنید حالا ما در اتاقی هستیم و اتاق روزنه هایی دارد که روی هر کدام یک شیشه نصب شده و یک شیشه ی آن شفاف است، شفاف یعنی چه؟ یعنی همانچه که در بیرون است نه کم می کند و نه زیاد می کند و منعکس می کند، خورشید در آن تابیده، ۹ شیشه ی دیگر ۹ رنگ دارد، خورشید که پیداست نورش هم که افاضه می شود چطور شد که به ۹ رنگ درمی آید؟ آن شیشه ی که شفاف است و کم و زیاد نمی کند عینا مثل نور خود خورشید است که از شیشه عبور کرده و در اتاق منعکس می شود اما ۹ شیشه ی دیگر ۹ رنگ دارد، نوری که وارد می شود هر کدام متفاوت است با دیگری چرا؟ تمام مسئله اینجاست لذا از ناحیه ی پروردگار آنچه افاضه می شود خِیر محض است اما وقتی می تابد آن فیض به شیشه ی قلب من و تو و دیگری انواع و اقسام مسائلی که پیش می آید فرقی نمی کند، ما در سایه ی نور خورشید هستیم اما نور خورشیدی که به رنگ شیشه ی قلب من درآمده است نه آن رنگ شفاف اصلی اش، پس آن خِیر محض است اما وقتی می رسد تلفیق می شود من از آن چه بهره برداری می کنم برابر سلیقه و فکر خودم و برای نفسانیات و شهرت و اسم و مال و فامیل خودم رنگ دیگری پیدا می کند، این هست دیگر، یک مثال دیگر، یک طبیب وارد می شود بر یک سالنی که ده تا مریض هستند و آنجا به پرستار دستور می دهد از جهت پذیرایی این بیمارها یادداشت کند، تخت اول یک چلوکباب خیلی سالم و خوب مقوی به وی بدهید، این یک تخت مریض است، به دومی می گوید هیچی ندهید، سومی را می گوید یک سوپ رقیق بدهید، بعدی را می گوید که داروی سقمونیا بدهید و دیگری را می گوید داروی بد مزه هلیله سیاه بدهید تا پایان، خب بنده و شما اگر در آن سالن باشیم تعجب می کنیم که چه تفاوتی است و چرا اینگونه، ما در این تخت ده نوع دستور شنیدیم اما پیام همه در واقع یکی است، ما اشتباه می کنیم پیام آن طبیب این است که سلامت اینها تضمین شود لذا آنی که از ضعف و پایین آمدن فشار خون روی زمین افتاده باید غذای چرب و گرم را بخورد، آن دیگری که فردا می خواهد آزمایش دهد هیچی نباید بخورد، آن دیگری که می خواهد مسهل بخورد باید سوپ رقیق بخورد که بدن آماده شود، آن دیگری که صفرا بر وی غالب است باید سقمونیا بخورد که تعدیل شود مزاجش از خلط صفرا، آن دیگری که مثلا خلط بلغم بر وی غالب است باید هلیله سیاه بخورد، ببینید در همه ی اینها پیام یکی است که همان سلامت مریض است اما به نسبت هر کدام یک دستوری داده شده که با دیگری فرق می کند، اگر ما به دید توحیدی بنگریم همه ی آنچه را که شما به صورت کثرات متفاوت می بینید از طرف خداوند متعال آمده همه خِیر محض است و همه یک پیام دارد و آن پیام این است که کمک است برای این انسان جهت کمالش و وصل به خدا همه یک پیام دارد نه ده و صد پیام لذا توجه داشته داشیم که از ناحیه ی پروردگار هرچه برای بندگان می آید خِیر است و در آن شَر نیست، به این عالم که می رسد با امیال و تمایلات و هوای نفسانی ما که ترکیب می شود چیز دیگری درمی آید.
مطلب آخری که می خواهم عرض کنم این است که در مقابل این بلیه ی جهانی کرونا دنیا هماهنگ یک اقدام عقل پسند انجام داد دیگر شرقی و غربی و اسماء و .. رفت کنار و همه در مقابل این بلیه یک اقدام هماهنگ کردند، اینکه کار عقل پسندی است اما نامردی و نامردمی را در این دوره ی آخرالزمانی به وضوح می بینیم چرا؟ به جهت اینکه در اینجا که کار خیلی عاقلانه ای کردند و همه دنیا متحد شدند در مقابل ویروس کرونا، حالا این ویروس کرونا، آقایان می گویند اگر همه ی این ویروس های سطح کره ی زمین را جمع کنید به یک گرم نمی رسند، بالاخره عارضه و بیماری دارد و دنیا کار عاقلانه ای انجام داد اما نامردی و نامردی اینجا است که در مقابل این ویروس همه با هم متحد شدند که ویروس منحوس کرونا را شکست می دهند پهلوانها، این ویروسی که میگویند همه را جمع کنید یک گرم نمی شود حالا می خواهند زورآزمایی کنند و او را شکست بدهند انشاءالله، ولی مگر تلفات و ضایعات و مرگ و میر و کشتار مخصوص ویروس کرونا یا وبا و یا طاعون است؟ آیا ویروس لیبرال دموکراسی غرب پرونده اش را درآورید از این ۸۰ سال قبل تاکنون اینها سر مردم چه درآوردند، از جنگ های بین المللی بگیرید و بیایید تا بیش از ۵۰ کشوری که دخالت و کودتا کردند تا از ۴۰ سال قبل و جریان صدام و تا به امروز از یمن بگیرید و سوریه و عراق و افغانستان و هندوستان و پاکستان و توطئه های عظیمی که در کشورهای مختلف از شرق دور تا شاخ آفریقا اینها چندها میلیون انسان را به هر بهانه و اسمی از پای درآوردند، چندها میلیون ها را آواره و چندها میلیون را یتیم کردند و چندها میلیون را بیوه کردند و چندها میلیون خانه را خراب کردند این ویروس، کار، کار عاقلانه ای است و باید مبارزه کرد در مقابل این قهرمانی که همه ی آنها و میلیاردها را جمع کنی یک گِرَم نمی شود باید این را از پای درآورد انشاءالله، اما چرا بشر هماهنگی در مقابل ویروس تفکر لیبرال دموکراسی غرب نمی کند و از دور شاهد است که آنها به هر نحوی و بهانه ای و با هر کیفیتی در مقابل بشر مظلوم هر توطئه ای را می کنند این همه ترور و ویرانی و زیرساخت ها و آواره ها و کشتارها و بیماری ها، مگر بیماری ها تنها اینجاست؟ چند سال است که اینها وبا را در یمن کاشته اند چرا در دنیا یک حرف جدی گفته نمی شد؟ حالا اسمش را بگذار کشورهای غیر متعهد، خب چرا حرفشان را نمی زنند؟ اسمش را بگذار کشورهای اسلامی، کدام اسلام؟ چرا حرفشان را نمی زنند و یا همه ی آنهایی که در دنیا انگیزه ی استقلال و آزادگی دارند چرا حرفشان را نمی زنند، اینها با بشر این کار می کنند، نه طاعون و وبا و کرونا و بیماری های مسری دیگر به اندازه ی این ویروس غربی به بشر ضایعات وارد نکرده است، اگر راست می گویند در مقابل آن ویروس هم حرف بزنند، که متأسفانه می شود یک بام و دو هوا واقعا نامردی است و از دور شاهدند که آنها هر کار که دلشان می خواهد می کنند، هفتاد سال است اینها سر مردم فلسطین چه کردند باز هم که ول نمی کنند، بالاخره هر ویروس و طاعونی یک شروع و ختمی دارد اما اینها که ول نمی کنند جایی که دستشان بند شود، لذا ما امیدواریم که هرچه زودتر در مبارزه ی با ویروس کرونا جامعه ی بشری غالب شود و این مشکل را پشت سر بگذارد اما تعهد کند حالا که قرار است با آفت ها بجنگد آفت های بزرگتر را رها نکند، این آفتی است که به عنوان یک مرگ زودتر است اما دین مردم را که از بین نمی برد، فرهنگ مردم را که از بین نمی برد، ناموس مردم را که از بین نمی برد آبروی مردم را که از بین نمی برد، خانه ی مردم را که خراب نمی کند، زیرساخت های یک کشور را که خراب نمی کند، ویروس کارش فقط مرگ زودرس است اما در آنجا چه آمار مرگ و میر و کشتار و یتیمی و درماندگی و آوارگی وجود دارد در عین حال میبینیم که دنیا حرف نمی زد، اگر بنا است که در مقابل آفت های بشری حرفی بزنند، این در حالی است که تازه بعضی از صاحب نظرها در رسانه ها شنیده اید که نظرشان این است که خود این ویروس را هم حالا از روی اقراض شوم که لیبرال دموکراسی غرب به سرکردگی آمریکا دارد، که پرورش این را از طریق خفاش و خوک، بالاخره اینها که این همه بمب اتم دارند، اینهایی که بمب هیدروژنی و میکروبی دارند بالاخره اینها اظهار می کنند کار اینها است و در این جهت دلیل می آورند، چند سال است که مطرح است به عنوان شیوع و کار هم کار اینها است حالا که پاچه ی خودشان را گرفته حالا دنیا شده است عزادار، اما به هر حال بشر امروز باید مواضع خودش را روشن کند و برای نسل آینده یک زندگی شفاف انسانی ارائه دهد، و جلوی انواع و اقسام تعدی ها و تجاوزها به هر اسم و نام و کیفیتی را بگیرد، اینها در گذشته ها مشاهده می کنید در خود همین ایران آن زمانی که انگلیس حاکم بوده است که از رسانه ها هم بارها شنیده اید به عنوان یتیم خانه ی ایران، از ۱۹ تا ۲۰ میلیون جمعیت ایران حدود ۹ الی ۱۰ میلیون به خاطر همین مرض های وبا و گرسنگی هایی که ایجاد کردند، مُردند، که بر این ها گره کرد؟ آن هم که کار همین ها بود، هر کجا هم که رفتند اعتیاد و مسکرات و شراب و فساد و .. آورند اینها که چیزی باقی نگذاشته اند، بعد ما همه ی اینها را خلاصه کردیم در ویروس کرونا که البته باید با او مبارزه کرد اما در آن نباید خلاصه شود و مخصوصا امروز که به برکت حضرت علی اکبر(ع) روز جوان است، از این جوانان عزیز در ایران و باقی کشورهای اسلامی و باقی کشورهای غیر اسلامی، بالاخره جوان طبعش پاک است و نظرش حق جو است این ها که جهان مال اینها است، ما که رفتنی هستیم و جهان مال این ها است اینها برای خود و آینده و نسل بعد برای جهان فکری بردارند که امیدواریم دست غیب الهی دست اندرکار شود و از این همه گناه و سکوت و بی تفاوتی و خفقان و مرگی که داشتیم خداوند از ما بگذرد و ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) را نزدیک بفرماید و بشر را از شر ویروس های خطرناک آخرالزمانی، ویروس های دو پا نجات دهد به برکت بر محمد(ص) و آل محمد(ص).
۱۷/۰۱/۹۹