دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی مطرح کرد؛

حفظ تمامیت ارضی کشور؛ مهمترین دستاورد نظام از منظر بیانیه گام دوم انقلاب/ هدف دشمن مایوس‌ کردن مردم است

حسینی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هفت دستاورد نشان داده شده است که حفظ تمامیت ارضی کشور یکی از آن هاست، در دوره انقلاب با وجود کمبودها و مشکلات یک وجب از خاک کشور به یغما نرفته است.

به گزارش خاورستان، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت و گو با عصرهامون، درباره “تبیین نقش رسانه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی” بیان کرد: در هر کاری قالب، شکل ظاهر و بسته بندی حرف باید جذابیت، محتوای قوی، استدلال محکم و مستندات قوی داشته باشد.
وی ادامه داد: گاهی رسانه های صوتی و تصویری آینده را بیان می کنند تا بتوانند مدیریت کنند، فیلم های زیادی در ژانر آخرالزمان تولید می شود و درباره آخرت سخن گفته می شود چون می خواهند بر آن غلبه و آینده را به نفع خود ترسیم کنند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه و تبلیغ مسئله دیروز و امروز نیست و کسانی که در این زمینه کار می کنند رسالت بزرگی را برعهده دارد، امروز هر فردی می تواند خود رسانه باشد، البته باید اهل مطالعه و تلاش باشد و بتواند حرف خود را دقیق بیان کند.
حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را ۲ سال قبل و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تدوین کردند که از هر سندی محکم تر بوده و هر واژه آن حساب شده و دقیق است و باید در آن تامل کرد.
وی اظهار کرد: در این بیانیه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و شعارهای همیشگی، فکری و جاودانه انقلاب اعلام و توصیه هایی هم شده که بیشتر خطاب به جوانان انقلاب اسلامی است.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: جوانان همواره نقش مهمی ایفا کرده اند و این بیانیه هم بیشتر خطاب به جوانان است که با اعتماد به نفس، خلاقیت، نوآوری، جسارت و شجاعت، ظلم ستیزی و عدالت خواهی وارد صحنه شوند و کار انجام می دهند که یکی از این کارها فرهنگی و رسانه ای است.
حسینی گفت: در بخشی از این بیانیه آمده است: ” در طول این ۴۰ سال و اکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعالترین برنامه های آن مایوس سازی مردم و مسئولان از آینده است.”
وی اظهار کرد: ابتدای انقلاب مانند سال ۱۳۳۲ اعلام می شد که با کودتا دوباره همه چیز به روال قبل بر می گردد و انقلابیون از بین می روند که نشان می داد می خواستند مردم را متزلزل و هراس و نگرانی ایجاد کنند و قدرت آن ها را بزرگ جلوه می دادند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: هنگامی که سفارت آمریکا در ایران تسخیر شد و امام آن را انقلاب دوم تعبیر کردند، جنگ اصلی ما با آمریکا را نشان داد، زیرا شاه مهره ای بیش محسوب نمی شد و نقشی نداشت و از ۲۸ مرداد ۳۲ که با همراهی آمریکا دوباره پای کار آمد سرسپرده کامل آن ها شد.
سرمایه گذاری رسانه ای دشمن برای مایوس سازی در میان مردم
حسینی گفت: انقلاب در این سال ها ایستاد و با وجود آن که تلاش می کردند با ایجاد رعب و وحشت ایران را تسلیم کنند این اتفاق نیفتاد.
وی اظهار کرد: کار دشمن مایوس سازی مردم و حتی مسئولان نسبت به آینده است، یکی از مشکلات ما در این سال ها این است که برخی از کارگزاران نظام مرعوب و یا نفوذی بودند از جمله بنی صدر.
این مقام مسئول گفت: بعد از آن برخی از افراد نشان دادند به امام راحل، نظام و حکومت اسلامی تعهد ندارند و الان می بینیم فردی معاون سیاسی وزیر کشور در دوره موسوم به اصلاحات بود و الان اعلام می کند اصل نظام را قبول ندارد در حالی که انتخابات و … هم در اختیار آن ها بوده است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه و جهت دار، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امید بخش و بزرگ کردن عیوب کوچک، رسانه ای کردن اخبار منفی، کوچک نشان دادن و انکار محسنات بزرگ کار رسانه های خارجی است.
حسینی گفت: این اقدامات برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان انقلاب اسلامی است و سرمایه گذاری زیادی انجام دادند، خیلی از آن ها رسانه فارسی زبان هستند که از وطن فروش ها استفاده می شود.
وی اظهار کرد: برخی از دنباله های آن ها هم در داخل کشور وجود دارند که مانند رسانه های خارجی اقدام و کپی برداری می کنند و با استفاده از آزادی ها در خدمت دشمن حرکت می کنند و باز هم اعلام می شود آزادی نیست.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما جوانان باید پیشگام در شکستن این تبلیغ رسانه ای باشید که در بیانیه گام دوم انقلاب حداقل یک صفحه درباره نقش رسانه اشاره شده است.
حفظ تمامیت ارضی کشور؛ مهم ترین دستاورد انقلاب
حسینی گفت: در بیانیه هفت دستاورد نشان داده شده است که حفظ تمامیت ارضی کشور یکی از آن هاست، در دوره انقلاب با وجود کمبودها، مشکلات یک وجب خاک کشور به یغما نرفته است، در حالی که در دوره قاجار و پهلوی این اتفاق رخ داد، کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی، بخشی از افغانستان و پاکستان جزو ایران بزرگ بودند که رها کردند که برخی با جنگ و برخی بدون جنگ واگذار شده است که در دوره پهلوی هم این موارد دیده شد.
وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی ما فقط با صدام و حزب بعث نبود، بلکه با جهان بود و جنگ جهانی محسوب می شد، شورای همکاری خلیج فارس تشکیل شد تا از صدام به عنوان سردار قادسیه حمایت کند و اسیرانی که گرفتیم از ملت های مختلف بودند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: فرانسه، آلمان، اتحاد جماهیر شوروی و … در جنگ تحمیلی از صدام حمایت می کردند و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بزرگترین دستاورد در این سال ها محسوب می شود.
حسینی گفت: سینماها فرهنگ غرب و بی بند و باری را ترویج می کرد، اخلاق و معنویت را زیر پای می گذاشت، اما انقلاب سبب پرورش افرادی مانند محسن حججی شد که دنیا را متحیر می کند.
ضرورت تبیین رسانه ای بیانیه گام دوم انقلاب
وی اظهار کرد: زیرساخت های کشور در این سال ها به سمت عدالت پیش می رود، اگرچه در سیستان و بلوچستان فقر وجود دارد اما قابل مقایسه با قبل نیست، در شهرهای مختلف و مناطق محروم هیچگونه رسیدگی نمی شد.
این مقام مسئول اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند بین واقعیت ها و بایدها فاصله وجود دارد و باید کارهایی انجام شود، دفاع در برابر دشمن و حفظ کشور کار کمی نیست، تا رسیدن به عدالت راه داریم و باید با فساد از گردن کلفت ها و دانه درشت ها تا افراد در سطوح مختلف برخورد کنیم.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: هفت دستاورد، شعارهای هشت گانه انقلاب شامل استقلال، آزادی، عدالت، عقلانیت، عزت، اخوت، اخلاق و معنویت در آن بیان و مقایسه انقلاب با سه انقلاب بزرگ دنیا فرانسه، هند، اکتبر روسیه مقایسه شده است.
حسینی تصریح کرد: در پایان آن هم هفت توصیه درباره علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال آزادی، عزت و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی شده است و باید این بیانیه به خوبی تبیین و کار رسانه ای شود.
وی عنوان کرد: رسانه ابزار جنگ نرم علیه کشورهایی است که مخالف آمریکا هستند، تصویرسازی، تحریم، دستکاری اطلاعات، بمباران خبری، جعل خبر، بزرگنمایی، توسل به ترس، ترور شخصیت، ایران هراسی و ایران ستیزی، اسلام هراسی و اسلام ستیزی، تفرقه های قومی و مذهبی، در هم آمیختن حق و باطل و … اقدامات رسانه ای برای تغییر نگرش مخاطب است.
انتهای پیام/۴