مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی ۲۱ میز خدمت در ادارات کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: هم‌اکنون میز خدمت در ۲۱ اداره کمیته امداد خراسان جنوبی باهدف تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و تسریع در ارائه خدمات، راه‌اندازی شده است.

به گزارش خاورستان،رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: هم‌اکنون میز خدمت در ۲۱ اداره کمیته امداد خراسان جنوبی باهدف تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و تسریع در ارائه خدمات، راه‌اندازی شده است.
وی افزود: با توجه به بعد مسافت تعداد زیادی از روستاها تا مرکز شهرستان و باهدف کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب برای مددجویان تحت حمایت، ادارات کمیته امداد ۲۱ شهر و شهرستان استان راه‌اندازی شده که نقش مؤثری در وضعیت زندگی مددجویان داشته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بابیان اینکه در کمیته امداد میز خدمت به دو روش امداد الکترونیک و پذیرش حضوری انجام می‌شود، گفت: درروش الکترونیکی مددجویان در تمامی نقاط روستایی و شهری استان، می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی، درخواست مدنظر خود را در سامانه ثبت و پیگیری کنند و نیازی به مراجعه حضوری مددجو نیست.
سلم آبادی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هر یک از میزهای خدمت راه‌اندازی شده در کمیته امداد خراسان جنوبی، ۸۰ خدمت به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: کارشناسان کمیته امداد در میز خدمت همواره سعی کرده‌اند تقاضای افرادی که به این نهاد مراجعه می‌کنند را در کوتاه‌ترین زمان پیگیری و نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی گفت: در بهمن‌ماه ۹۶ برای مدیران دستگاه‌های اجرایی دارای ارباب رجوع زیاد کارگاه آموزشی تبیین حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت برگزار و مقرر شد مدیران در اسرع وقت نسبت به پیش‌بینی مکان و مناسب و تجهیزات موردنیاز برای استقرار میز خدمت اقدام کنند.
سید مهدی موسوی در ادامه افزود: از ۱۷ بهمن ۹۶ به مدت یک ماه گروه مشترک دفتر بازرسی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل و وضعیت استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اداری دارای ارباب‌رجوع زیاد مورد بازدید قرار گرفت و اهمیت موضوع برای مدیران و معاونان پشتیبانی تبیین شد.
وی یادآور شد: از ۲۳ خرداد ۹۷ گروه‌های مشترک دفتر بازرسی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بر اساس گزارش خود اظهاری دستگاه‌ها بر مبنای چارچوب در نظر گرفته‌شده توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای میز خدمت را مورد بازدید و ارزیابی قراردادند که در این جهت به ترتیب دستگاه‌های بیمه سلامت، کمیته امداد، توزیع نیروی برق، راهداری، گمرکات، فنی و حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، کمیته امداد و امور مالیاتی توانستند رتبه‌های برتر میز خدمت را کسب کنند.
انتهای پیام/۱۲۷