نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

لزوم تبیین مکتب شهید سلیمانی توسط معلمان/ دانش آموزان تاریخ ندانند چگونه کشور را مدیریت کنند؟

خسروی گفت: دنیای اسلام مدیون شهید سلیمانی است و معلمان باید مکتب او را برای دانش آموزان تبیین کنند تا از خدمات او بیشتر بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امشب در نشست بصیرتی به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اربعین شهید فخری زاده، دهه بصیرت و روز جهانی مقاومت اظهار کرد: معلمی؛ جایگاهی است که در قالب یک جلسه نمی توان حق مطلب آن را ادا کرد. امیرالمومنین(ع) در خصوص جایگاه معلم فرمایشی دارد مبنی بر اینکه اگر رهبر تمام دنیا شدی، باز هم باید جلوی پدر و معلم بلند شوی. در این مکتب احترام به پدر و مادری که سواد علمی ندارد، نه تنها مقام علم را پایین نمی آورد بلکه مایه افتخار هم هست.
وی با اشاره به اینکه اگر چه در ایام کرونا کارکنان وزارت بهداشت در خط مقدم نبرد هستند و شهدایی را هم هدیه کرده اند، افزود: اما کار آموزش و پرورش هم از نظر روحی بسیار مهم است که اکنون با مجازی شدن آموزش ها، شرایط تدریس برای معلم ها بسیار سخت تر شده است در حالی که زحمات آنها خاموش است و دیده نمی شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم حداقل در گرفتن حقوق دنیوی معلمان از جمله طرح همسان سازی حقوق پیشکسوتان، رتبه بندی معلمان و سایر مشکلات آنها موثر باشیم و دولتمردان و مسئولان بتوانند پاسخگوی حق و حقوق زحمت‌های آن‌ها باشند.
خسروی با تاکید بر گرامیداشت ۹ دی؛ روز میثاق امت با رهبری نیز گفت: بنا به فرموده امیرالمومنین(ع) تحمل کوری بسیار آسان تر از بی بصیرتی است. همانطور که اگر دانشمندی فاسد باشد، می تواند تمام عالم را به فساد بکشد.
بصیرت شهید سلیمانی او را در جهان محبوب کرد
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های شهید سلیمانی و مکتب او، بصیرت است، عنوان کرد: بصیرت و جایگاه شهید سلیمانی، او را نه‌تنها در جمهوری اسلامی بلکه در سایر کشورها و حتی خارج از جهان اسلام نیز محبوب کرده است. به طوری که تشییع جنازه میلیونی او یاد تشییع جنازه امام خمینی(ره) را زنده می کند. اکنون هم مزار او زائرانی از کشورهای خارجی دارد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ویژگی دوم شهید سلیمانی ایمان او بود که این ایمان سبب شده تا حتی دشمن هم برای او احترام قائل باشد.
نباید ۹ دی را فراموش کنیم/ دانش آموزان تاریخ را ندانند چگونه کشور را مدیریت کنند؟
خسروی اسفزار با اشاره به اینکه ۹ دی یکی از مصادیق بصیرت و عبرت آموزی است، گفت: دلیل گرامیداشت ۹ دی بعد از ۱۰ سال این است که این نه یک موضوع شخصی، بلکه موضوع مهم کشور است که نباید فراموش شود. در واقع استفاده نادرست و ناقص از تاریخ، عدم عبرت آموزی و فراموش کردن برخی موضوعات، سبب شد تا از یک سوراخ دوبار گزیده شویم. سبک مدیریت کشور نیز نشان می دهد که گاهی از تاریخ درس و عبرت نمی گیریم.
وی تصریح کرد: اگر امروز ۹ دی را گرامی نداریم، دانش آموزانی که آن زمان را درک نکرده اند، باید چگونه از وقایع آن زمان مطلع شوند؟ دانش آموزان باید در کنار تحصیل از مسائل روز جامعه هم با خبر باشند و با گرامیداشت این مناسبت ها، حداقل برای آنها ایجاد سوال شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کار مطالعاتی برای دانش آموزان انجام نشود، آنها چگونه می خواهند فردا کشور را مدیریت کنند؟
برخی در فتنه ۸۸ بصیرت نداشتند/ یک بعد خیانت زمینه‌سازی خودی‌ها است
خسروی اسفزار یادآور شد: متاسفانه برخی افراد با گذشت چند سال از فتنه ۱۳۸۸ هم هیچ صحبتی در مورد این اتفاقات نکردند و هنوز هم حاضر نیستند که برای آن اتفاقات کلمه فتنه را بکار ببرند. برخی افراد در این جریانات سکوت کرده و در خانه نشستند؛ چراکه این حرف امیرالمومنین(ع) را نشنیده و یا اشتباه برداشت کردند که فرمود: “در فتنه مثل بچه شتر باش که نه پشتی دارد که سوارش شوند و نه پستانی دارد که بدوشند”.
وی افزود: این افراد بصیرت نداشتند که در خانه نشستند و سکوت کردند چراکه ما مسلمانان چون وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم، بهترین امت پیامبر(ص) هستیم. پس در جریان فتنه ۸۸ چطور برخی افراد می توانند در خانه بنشینند و هیچ کاری نکنند، در حالی که می توانند با بالابردن بصیرت خود، باعث شوند نه کسی سوار بر آنها شود و نه آنها را بدوشد؟
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد تحریم‌های فلج‌کننده توسط خودی‌ها و آقازاده‌ها تصریح کرد: دانستن این موارد برای دانش آموزان جزو بصیرت است و آنها باید بدانند که یک بعد این خیانت ها، همیاری و همکاری های خودی ها است که اگر آنها زمینه ها را فراهم نکنند دشمن در ماموریتش موفق نمی شود.
تاکید بر تلفیق آموزش با پرورش
خسروی تاکید کرد: تلفیق آموزش با پرورش البته نه به صورت صوری، ضروری است. البته در این زمینه هم باید مطالب درسی مناسب و هم استاد و گوینده شخصیتی مناسب باشد.
وی با بیان اینکه آیا این فرمایش امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه هرکسی جمله‌ای به من بیاموزد من را بنده خود کرده است، در مورد همه معلم ها صدق می کند یا نه؟ گفت: اما کدام علم؛ کدام حرف؟ هر حرفی را که معلم منتقل کند، دانش آموز را بنده کرده است؟ این جمله در خصوص معلم هایی است که به وظایف خود عمل کنند و قطعا انتقال هر حرفی به دانش آموز، او را بنده نمی کند. در واقع چطور می شود کسی که خودش مقاله و تحلیل‌اش را از جای دیگری مانند بی‌بی‌سی گرفته و ساختار شخصیتی‌اش طور دیگری است، بتواند کسی را بنده خود کند؟
شهید سلیمانی یک مکتب است/ لزوم تبیین مکتب شهید سلیمانی توسط معلمان
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مطالعه بیشتر مکتب شهید سلیمانی، اظهار کرد: شهید سلیمانی یک مکتب است که با یک کتاب، مقاله یا جلسه یک ساعته قابل معرفی و شناخت نیست. سلیمانی به جهان اسلام و شیعه و سنی خدمت کرد و اگر امروز سنگ فلسطینی به موشک تبدیل شده است، اگر امروز حزب الله لبنان به عنوان یک قدرت در برابر صهیونیست ها است، این از خدمت شهید سلیمانی است.
خسروی تصریح کرد: دنیای اسلام مدیون شهید سلیمانی است و معلمان باید مکتب او را برای دانش آموزان تبیین کنند تا از خدمات او بیشتر بهره ببریم.
وی افزود: اگر تا تاکنون شهید سلیمانی و فخری‌زاده را نشناخته‌ایم، از این پس دنبال مکتب و شناختشان برویم. اگر این شهدا در جمع ما حضور ندارند، اما آثار و خدمات آنها وجود دارد.
انتهای پیام/۷/ ۱۱/ ۴