معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

ابراهیمی با اشاره به معرفی 15 برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی، گفت: بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی؛ به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خاورستان، مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی، صبح امروز در نشست خبری آنلاین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر، در حوزه اشتغال در حال انجام است.
وی افزود: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی؛ قرار است زمینه ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور فراهم شود.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی اظهارکرد: سهم خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است، اما بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود، با پیگیری های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.
واسطه ها در تولیدات مشاغل خانگی حذف می شود
ابراهیمی اظهار کرد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت نام کنند که در این خصوص باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.
وی ادامه داد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت های شبکه ای در کسب و کارهای خرد و کوچک است، هدف این است که با انجام فعالیت های شبکه ای؛ تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه ها از این حوزه حذف شوند.
توسعه بازار با فعالیت های شبکه ای
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: فعالیت های شبکه ای به توسعه بازار کمک شایانی می کند، چون تولید کنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند، به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می کنند که ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.
ابراهیمی عنوان کرد: از طرف دیگر فروشگاه هایی که به صورت مجازی فعالیت می کنند در این شبکه ها دیده و نقش آن ها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه ها هستند.
وی با اشاره به اینکه شبکه ها به تعاونی هایی ختم می شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه ای هستند، اظهار کرد: تعاونی ها نمود بارز فعالیت های شبکه ای هستند که به صورت منسجم با حمایت های کارفرمای طرح و دستگاه های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می گیرند.
وی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی؛ به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان هستیم.
اهمیت شبکه سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
سیده فاطمه حسینی، رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی هدف گذاری شده است که این موضوع با تلاش های جهاددانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه های تخصصی محقق شده است.
وی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه ای تولید کنند که از نظر بسته بندی و برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش های لازم را فرا می گیرند. همچنین تجربه نشان داده که زمانی که انجام این فعالیت ها به صورت شبکه ای انجام می شود درصد موفقیت آن بالاتر است.
رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند و این موضوع رونق کسب و کار آن ها را بیش از پیش رقم زد.
حسینی ادامه داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملا مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.
وی یادآرو شد: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت نام شده در طرح به صورت کاملا رایگان انجام می شود.معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، گفت: به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.
انتهای پیام/۷ / ۳