حالت تاریک
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

۱۶پروژه برای رفع تنش‌آبی استان‌در دستور کار است

۱۶پروژه برای رفع تنش‌آبی استان‌در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه برای رفع تنش آبی در استان در دستور کار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود شهرهای بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و شوسف و آرین‌شهر با تنش آبی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی دوستی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به افتتاح ۳۶ پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان اظهارکرد: ۳۵ پروژه به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان در بخش آب و یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در بخش فاضلاب به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی از کلنگ‌زنی ۲۳ پروژه به ارزش ۸۵۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: کلنگ‌زنی فاضلاب خوسف با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای فاضلاب خوسف از مطالبات ۱۲ ساله مردم این منطقه است، ادامه داد: این طرح ۷۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و سه کیلومتر خط انتقال است.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله در استان، تاکید کرد: با مدیریت مصرف صحیح، حذف انشعابات فضای سبز شهرداری، احداث مخازن، مدیریت مصرف و ... می‌توان از پیک تابستان عبور کرد.

دوسنی با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه برای رفع تنش آبی در استان در دستور کار است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود شهرهای بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و شوسف و آرین‌شهر با تنش آبی مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از تنش آبی در طبس به عنوان پروژه اضطراری نام برد و گفت: در این شهرستان ۳۰ درصد تامین آب از دست رفته است.

وی میانگین هدررفت واقعی آب شهری و روستایی استان را ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته ۲ هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد که از ابتدای سال جاری ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در خراسان جنوبی کشف و شناسایی شده است.

دوستی با اشاره به هزار و ۸۷۰ روستا در استان، تصریح کرد: در ایام پیک مصرف حدود ۴۰۰ روستا آبرسانی سیار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ درصد روستاهای استان در ایام پیک آبرسانی سیار می‌شوند، گفت: ۳۱ تانکرهای آبرسانی سیار را استان وجود دارد که در ایام ضروری از بخش خصوصی و سازمان‌ها استفاده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از