حالت تاریک
در سال تحصیلی جدید صورت گرفت؛

افزایش 36درصدی ورودی‌ حوزه‌های علمیه استان

افزایش 36درصدی ورودی‌ حوزه‌های علمیه استان

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: میزان ورودی به حوزه علمیه برادران امسال نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۳۶ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام علی رستمیانی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به استقبال جوانان از تحصیل در حوزه‌های علمیه استان، گفت: میزان ورودی به حوزه علمیه برادران امسال نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد ۳۶ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰۰ درصدی داشته و همچنین در سال جاری حوزه ورودی علمیه خواهران نیز رشد ۷۵ درصدی دارد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اما برخلاف تبلیغات دشمنان امروز شاهد استقبال چشمگیر جوانان در حوزه‌های علمیه هستیم و جوانان امروز آگاه‌تر شده‌اند و به اهمیت جهاد تبیین پی برده‌اند. 

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان فعالیت ۱۹ حوزه علمیه آموزشی و تبلیغی برادران و ۹ حوزه علمیه خواهران در استان، ادامه داد: هم اکنون در رده‌های مختلف آموزشی هزار و ۹۰۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند.

رستمیانی با اشاره به تدریس ۵۵ استاد تمام وقت و ۳۰۰ استاد پاره وقت در حوزه‌های علمیه استان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در تمام شهرستان‌ها حوزه علمیه دایر است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید در چهار رشته تخصصی شامل تفسیر، کلام اسلامی، فقه و اصول و رشته خطابه طلبه پذیرش شد، عنوان کرد: امسال ۴۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه برادران و ۳۲۰ نفر در حوزه‌‌های علمیه خواهران ورودی داشته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری در مجموعه فعالیت‌های حوزوی شاهد پیوستگی مدیریت واحد در امر تبلیغ و آموزش در استان رسیدیم.

رستمیانی با اشاره به اینکه نیمی از ظرفیت مساجد و روستاهای استان از وجود روحانی بی‌بهره هستند، گفت: البته با نگاه جامعه امام‌محور که مسجد محور محله برای حل مسایل مردم باشد هنوز خیلی فاصله و کمبود داریم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از