حالت تاریک
بیرجند فاطمی شد؛

پیام‌آوران مکتب فاطمی در آغوش مردم بیرجند

پیام‌آوران مکتب فاطمی در آغوش مردم بیرجند

مردم شهیدپرور بیرجند آلاله‌های پرپرشده و قهرمانان گمنام دوران دفاع مقدس را با عشق و شیدایی در آغوش گرفتند و با نوای یا زهرا(س) تشییع کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ مردم شهید پرور بیرجند امروز(یکشنبه) همزمان با سراسر کشور که مزین به عطر فاطمی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، بار دیگر با استقبال پرشور از پیکر مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس آمدند و عشق و ارادت خود را به آرمان‌های امام راحل و شهدا نشان دادند.

امروز در بیرجند از صبح شور دیگری برپا بود و مردم با وجود سرمای کویری صبحگاهی به عشق شهدا آمدند و فرش‌هایی از مشق عشق در کوچه‌پس کوچه‌های دیار مقاومت از دل و جان پهن کردند.

در مسیر بدرقه شهدا از هیات کهف الشهدا تا میدان ابوذر، اشک زنان و مردان با اصالت دیار مقاومت مجال‌ نمی‌داد هر کس برای رسیدن به لاله های گلگون کفن با چشمانش لحظه شماری می کرد و آرام می گریست.

مسئولان استان نیز در کنار مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور داشتند و نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی همگام با مردم فرزندان وطن را تشییع و بدرقه می‌کردند.

شروع مراسم تشییع در هیات کهف الشهدا با اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی همراه بود و بعد از آن مراسم تشییع به سمت خیابان مدرس و میدان ابوذر کلید خورد و پیکرهای مطهر شهیدان گمنام به سمت این محل بر روی سر و دست مردم شهیدپرور تشییع شد.

امروز جای جای ایران عزیز پهلوانان گمنام از سفر دور برگشته‌اند و بر دوش مردمان شهر و کوی و برزن به منزلگاه ابدی خود مشایعت می شوند. مهمانان با بدنی شرحه شرحه و پاره‌ای استخوان بدون هیچ پلاک و نام و نشانی برای چند صباحی از آسمان به خاک هبوط کرده اند تا روح زنگار گرفته زمینیان را جلا بخشند و دوباره به جنت الماوای خویش برگردند.

این شهیدان با تاسی از مادرشان اولین شهید گمنام حامی ولایت، بی‌نشانی را نشان خود کردند و بی‌نام در زمین و نام‌آور در افلاک شدند.

در آیین تشییع پیکر این شهدای گرانقدر عموم مردم مرکز استان خراسان جنوبی خارج از هر منصب و جایگاهی و فارغ از هر سن و سالی به بدرقه شهدا آمدند. مراسم تشییع با مداحی و عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه شد و آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.

در این مراسم از اثر هنری گروه سرود مفضال با عنوان «نشان بی‌نشان» وابسته به معاونت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی رونمایی شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیکر یک شهید ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در روستای استِند و یک شهید دیگر در روستای بارنجگان شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

همچنین سه شهید دیگر به تهران بازگردانده می‌شود تا در دیگر نقاط کشور تشییع و به خاک سپرده شوند.

شهید گمنامی که در روستای بارنجگان به خاک سپرده می‌شود ۲۸ ساله در عملیات والفجر سه، مرداد ۱۳۶۲ در منطقه مهران به شهادت رسید و شهید گمنامی که در روستای استند به خاک سپرده خواهد شد، ۲۶ ساله در عملیات مولای متقیان (ع)، اسفند ۱۳۶۰ در منطقه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۵۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر این شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۵۶ شهید گمنام افزایش می‌یابد.

چند سالی است سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به نام شهدای گمنام نامگذاری شده است و در این روز مراسم معنوی تشییع پیکر شهدای گمنام برگزار می‌شود.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور در کشور تشییع شد. شهدای تفحص از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر هستند.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از