حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:

آمادگی خراسان‌جنوبی برای‌پشتیبانی از پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم

آمادگی خراسان‌جنوبی برای‌پشتیبانی از پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: این استان آمادگی لازم برای پشتیبانی از پروژه احداث صحن عقیله بنی هاشم در کربلا را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده به همراه اعضای کمیته زیر ساخت عتبات از آخرین مراحل ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی بازدید کرد.

وی در جمع مهندسان و دست اندرکاران این پروژه گفت: حال که خداوند متعال دو نعمت زیارت و خدمت را توأمان به ما عطا کرده، این فرصت  را مغتنم شمرده و تلاش کنیم به معنای واقعی کلمه هم زائر و هم خدمت گذار زائران باشیم .

به گفته وی؛ خراسان جنوبی آمادگی کامل جهت پشتیبانی از این پروژه را دارد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی هم در این بازدید احداث صحن حضرت زینب (س) به دست مهندسان توانمند ایرانی را خدمتی بزرگ به زائران اباعبدالله الحسین (ع) و به مثابه باقیات صالحات و صدقه جاریه برای دست اندرکاران این پروژه خواند.
 

سید محمد اسماعیل فاطمی با ذکر این نکته که در این خدمت کارفرمای اصلی حضرت اباعبدالله می‌باشند، ابراز امیدواری کرد؛ به زودی با افتتاح و بهره‌برداری از این صحن، شاهد رفاه بیشتر زائرین حضرت سید الشهدا باشیم.

شایان ذکر است؛ پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم و حضرت زینب(س) که در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) در سمت باب الرأس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده، بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم سیدالشهداء محسوب می‌شود که در ۴ طبقه احداث و مجموعه‌ای از شبستان‌ های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود، همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از