حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

آینده خراسان جنوبی، روشن است

آینده خراسان جنوبی، روشن است

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با اقداماتی که صورت گرفته، آینده خراسان جنوبی، روشن است.

به گزارش خاورستان،جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران، به اقلیم منطقه و ظرفیت های معدنی استان اشاره و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ها در راستای ثروت آفرینی برای مردم و توسعه استان، به خوبی استفاده شود.


وی با اشاره به صنایع معدنی ایجاد در استان، طی یکی دو سال گذشته، تصريح کرد: موضوع جلوگیری از خام فروشی و ايجاد ارزش افزوده از مواد معدنی در اولویت برنامه های استان قرار دارد.


استاندار با بیان اینکه لازمه سرمایه گذاری در حوزه معدن، تأمین زیرساخت های آب، برق، گاز و جاده است، اظهار داشت: برای تأمين و توسعه زیرساخت های موجود، اقدامات گسترده ای انجام شده که نتايج خوبی هم به همراه داشته است.


قناعت به توفیقات استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بحث احداث باند دوم و همچنین اجرای روکش آسفالت حفاظتی در کشور حائز رتبه اول شده ایم.

وی با تأکید بر اینکه بسترها برای سرمایه گذاری آماده است، خاطرنشان کرد: طی ۵ - ۶ سال آینده، شاهد دگرگونی و تغییر در چهره خراسان جنوبی خواهیم بود.

به گفته وی؛ با تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس، دوران خشکسالی استان تمام شده و نیاز آبی صنایع هم پاسخ گفته می شود.

استاندار ادامه داد: فاز یک کارخانه فولاد قاینات در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح شد و فاز دوم آن براساس برنامه ریزی ها دهه فجر به بهره برداری می رسد و فاز سوم هم کلنگ زنی خواهد شد.

قناعت متذکر شد: برای تأمین آب کارخانه از محل پساب، تصفيه خانه فاضلاب قاین با سرمایه گذاری ایمیدرو در حال اجراست که هم مشکل فاضلاب شهر را رفع می کند و هم نیاز آبی کارخانه را مرتفع می سازد.

وی با اشاره به رقم ۲ - ۳ هزار میلیارد تومانی بودجه تملک دارایی استان افزود: تنها در راستای اجرای خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان ۸ هزار میلیارد تومان به استان تزریق می شود.

استاندار، راه آهن را پروژه ای فراملی خواند و گفت: راه آهن چابهار- سرخس در ترانزیت کالای کشورهای آسیای میانه نقش بسزایی خواهد داشت.

قناعت با تأکید بر اینکه هزینه حمل کالا از طریق خط ریلی با هوایی و جاده ای قابل قیاس نیست، گفت: با اجرای راه آهن استان در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در منطقه خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از